بيش از هزار مؤسسه قرآنی دارای مجوز در كشور فعاليت می‌كنند
کد خبر: 1886104
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۴

بيش از هزار مؤسسه قرآنی دارای مجوز در كشور فعاليت می‌كنند

رئيس مركز هماهنگی توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور از فعاليت بيش از يك هزار موسسه دارای مجوز در كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام «حميد محمدی» رئيس مركز هماهنگی توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور پيش از ظهر امروز يكشنبه، 25 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با تأكيد بر اين كه نبايد موسسه بدون شناسنامه در كشور داشته باشيم، اظهار كرد: بايد تعداد اين موسسات را به دو هزار افزايش داد و پروسه صدور مجوز را روان و ساده كرد.
وی تلاوت را يكی از هنرهای بزرگ قرآنی اعلام كرد و افزود: تاكنون 20 مدرسه قرائت را در كشور راه‌اندازی كرده‌ايم.
حجت‌الاسلام حميد محمدی قرآن را نسخه شفابخش دانست و گفت: بايد روز به روز معرفت افراد جامعه را نسبت به اين كتاب آسمانی افزايش داد.
وی با تاكيد بر اين كه قرآن بايد خوانده، شنيده و فهميده شود و در آيات آن تدبر صورت گيرد، افزود: همه مردم بايد بتوانند قرآن را بخوانند و لازمه آن افزايش سواد قرآنی و تربيت كادر قرآنی در كشور است.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی از ايجاد 120 شغل قرآنی در كشور خبر داد و شناخت قرآن، ايمان به قرآن و رفتار قرآنی را از عوامل تاثيرگذار در توسعه فرهنگ قرآنی اعلام كرد.
وی آموزش عمومی، آموزش تخصصی، پژوهش‌های قرآنی و تبليغ و ترويج را از فعاليت‌های قرآنی كشور دانست و خاطرنشان كرد: راه‌اندازی سايت‌های قوی و جذاب قرآنی، چاپ 200 نشريه قرآنی، برگزاری جشنواره‌های قرآنی در كشور و راه‌اندازی مراكز قرآنی در دنيا می‌تواند در بهبود وضعيت قرآنی در كشور نقش موثری داشته باشد.
اين مسئول، نظام‌سازی قرآنی، فرهنگ‌سازی قرآنی و هماهنگ‌سازی را از رويكردهای منشور قرآنی عنوان كرد و ادامه داد: روش‌های سنتی ديگر كارآمدی ندارند و بايد آموزه‌های قرآنی را در لباس‌های زيبا، جذاب و با خلاقيت عرضه كنيم.
captcha