درب مساجد بايد از نزديك ظهر تا بعد از نماز مغرب و عشاء باز باشد
کد خبر: 1963656
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۳

درب مساجد بايد از نزديك ظهر تا بعد از نماز مغرب و عشاء باز باشد

گروه اجتماعی: صبح امروز 7 مردادماه در گردهمايی بزرگ آموزشی خدام مساجد استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمين حسين ابراهيمی، رئيس مركز رسيدگی به امور مساجد كشور، دستور مقام معظم رهبری(مد‌ظله‌العالی) مبنی بر باز بودن درب مساجد از نزديك ظهر تا بعد از نماز مغرب و عشاء را به خادمان مساجد اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) صبح امروز 7 مرداد ماه در آستانه هشتمين گراميداشت هفته جهانی مساجد، حسينيه الزهراء سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ميزبان نزديك به هزار نفر از خادمان مساجد استان تهران بود.
در اين گردهمايی بزرگ آموزشی، پس از تلاوت قرآن كريم، حجت‌الاسلام والمسلمين محسن مصطفوی مدير ائمه جماعات، هيئت امناء و خادمان مركز رسيدگی به امور مساجد كشور ابتدا ضمن ارائه گزارشی كوتاه از عملكرد اين مركز، با تأكيد بر اينكه مسجد پايگاه تمام حكومت‌های اسلامی به خصوص جمهوری اسلامی ايران بوده است، گفت: در حال حاضر2500 پرونده خادمان مساجد در مركز رسيدگی به امور مساجد كشور وجود دارد كه از اين تعداد 1600 پرونده دارای مدارك تكميلی و بقيه پرونده‌ها دارای نواقصی هستند.
وی از خادمان درخواست كرد كه برای تكميل پرونده‌های خود هرچه سريعتر اقدام كنند.
مصطفوی افزود: كمك به 50 خانواده خدام متوفی، اعزام خادم برای مساجد بدون خادم و تأمين بيمه خدام از جمله اقدامات اين مركز بوده كه تاكنون توانسته است نزديك به 90 درصد از خادمان مساجد را بيمه كنيم و در حال حاضر در تلاش برای دريافت سهام عدالت برای خادمان هستيم.
در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين ابراهيمی رئيس مركز رسيدگی به امور مساجد كشور طی بياناتی به تشريح جايگاه خادمان مساجد در قران و اسلام پرداخت و خادمان را ادامه دهنده راه حضرت ابراهيم (ع)، حضرت اسماعيل (ع) و حضرت زكريا (ع) دانست.
ابراهيمی همچنين با تأكيد بر اينكه در روی زمين هيچ خانه‌ای وجود ندارد كه ورود به آن و خروج از آن دارای آداب به خصوصی باشد و در مورد حرم هيچ امام و امامزاده‌ای گفته نشده است كه صحبت از دنيا در آن به فتوای همه علما دارای كراهت است، مگر در مسجد؛ تصريح كرد: هر كسی كه در مسجد حضور می‌يابد بايد 3 حالت داشته باشد، يا نماز بخواند، يا ذكر بگويد و يا مشغول آموزش علم و دانش باشد.
حجت‌الاسلام ابراهيمی در بخش دوم سخنان ضمن قرائت دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به روند ابلاغ اين دستور اشاره كرد و گفت: فردی نامه‌ای خدمت آقا ارسال كرده‌‌اند كه در تهران به تعدادی از مساجد مراجعه كرده‌اند ولی بعد از ظهرها درب مساجد تهران بسته است و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به بنده دستور دادند كه (از نزديك ظهر تا بعد از نماز مغرب و عشاء در مساجد بايد باز باشد).
ابراهيمی افزود: برای اجرای اين برنامه به كمك امام جماعات، هيئت امناء و به خصوص ياری و كمك خادمان نيازمند هستيم و تلاش می‌شود در اين ساعاتی كه مساجد باز هستند برنامه‌های قرآنی، آموزشی و علمی در آنها ارائه شود.
در پايان اين مراسم خادمان مسائل و مشكلات خود را با مسئولان مركز رسيدگی به امور مساجد در ميان گذاشتند.
captcha