هفتمين دوره مسابقه «قرآن در خانواده» وزارت صنايع و معادن برگزار می‌شود
کد خبر: 2149798
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۵

هفتمين دوره مسابقه «قرآن در خانواده» وزارت صنايع و معادن برگزار می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: هفتمين دوره طرح غيرحضوری «قرآن در خانواده» با حضور بيش از 500 هزار نفر از كاركنان و اعضای خانواده ايشان طی ماه مبارك رمضان از سوی بسيج وزارت صنايع و معادن برگزار می‌شود.

وحيد ابراهيم‌يزدی، معاون فرهنگی مركز بسيج وزارت صنايع و معادن و دبير اجرايی اين طرح، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: هفتمين دوره طرح غيرحضوری «قرآن در خانواده» در قالب مسابقه برای تمامی اعضای خانواده‌های كاركنان وزارت صنايع و معادن اجرا می‌شود.
وی با اشاره به‌ اينكه خانواده بزرگ صنعت و معدن سراسر كشور در اين مسابقه شركت خواهند كرد و اين حضور در نوع خود كم‌نظير است، افزود: اين مسابقه در هر دوره براساس يك جزء قرآن كريم برگزار خواهد شد و در هفتمين دوره آن جزء هفتم قرآن محور طرح پرسش‌ها خواهد بود و اين مطرح‌ترين فعاليت قرآنی است كه هر ساله از سوی مركز بسيج اين وزارتخانه اجرا می‌شود.
يزدی از چاپ و توزيع 100 هزار جلد كتاب كه در آن علاوه بر چاپ كامل آيات جزء هفتم قرآن مجيد، ترجمه، تفسير و توضيحاتی درباره آيات اين جزء نيز ارائه شده است، افزود: اين كتاب به همراه 60 سؤال چهارگزينه‌ای به هر يك از خانواده‌ها اعطاء می‌شود و تمامی اعضای خانواده می‌توانند طی ماه مبارك رمضان با مطالعه كتاب، پاسخگوی سؤالات آن بوده و با ارسال پاسخنامه يكی از شركت‌كنندگان در اين طرح باشند.
وی از همكاری تمامی زيرمجموعه‌های وزارت صنايع و معادن در اين طرح خبر داد و افزود: طی سال‌های قبل تمامی پاسخنامه‌ها برای تصحيح به تهران ارسال می‌شد، اما امسال هر يك از زيرمجموعه‌ها با تصحيح پاسخ‌نامه‌ها و انجام قرعه‌كشی براساس تعداد جوايزی كه در نظر گرفته‌اند، هدايايی را به كاركنان خود اهداء می‌كنند.
معاون فرهنگی مركز بسيج وزارت صنايع و معادن تصريح كرد: در اين دوره علاوه بر ارائه جزء هفتم قرآن كريم، مباحثی همچون جهاداقتصادی، ولايت فقيه، فوائد روزه‌داری، ختم انعام، تغذيه در ماه مبارك رمضان، احكام روزه و ... ارائه شده است و هدف اصلی از اجرای اين طرح انس خانواده‌های كاركنان با قرآن كريم است.
captcha