نشان ملی فرهنگ و هنر به 14 فعال قرآنی اعطا شد
کد خبر: 2169993
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۰

نشان ملی فرهنگ و هنر به 14 فعال قرآنی اعطا شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: نشان ملی درجه يك، دو و سه فرهنگ و هنر از سوی محمود احمدی‌نژاد برای اولين‌بار به 14 فعال عرصه قرآنی اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، عصر امروز، 22 مردادماه، محفل انس با قرآن كريم با حضور محمود احمدی‌نژاد در نهاد رياست جمهوری برگزار شد.
در اين محفل علاوه بر رئيس‌جمهور، سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجج اسلام محمدی، نماينده ولی فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه، حميد محمدی، قائم‌مقام وزير در امور قرآنی و رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی، حميدرضا ارباب‌سليمانی، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی، محمدباقر پيش‌نمازی، مدير شبكه قرآن و معارف سيما، مرتضی مخبر دزفولی، دبير شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهدی قره‌شيخلو، رئيس سازمان دارالقرآن‌الكريم، علی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن و جمعی از پيشكسوتان، اساتيد، مفسران، قاريان و حافظان قرآن كريم حضور داشتند.
اين مراسم با قرائت آياتی از كلام‌الله مجيد توسط ابوالفضل طبسی، قاری ممتاز نوجوان كشور آغاز شد و در ادامه سيدمحمد حسينی در سخنانی با اشاره به اهتمام دولت به فعاليت‌های قرآنی اظهار كرد: تجليل از خادمان قرآن از سال 73 آغاز شده است و تا كنون 247 نفر شناسايی و معرفی شده‌اند.
وی ادامه داد: امسال گام بلندتری در راستای تجليل از فعالان قرآنی برداشته شده است و نشان ملی فرهنگ و هنر به فعالان اين عرصه اعطا خواهد شد.
حسينی تصريح كرد: اين حركت، فتح بابی است برای اعطای نشان در سال‌های بعد و اميدواريم با مشورت، هم‌فكری و ارزيابی فعالان قرآنی، اين حركت استمرار داشته باشد.
محمود احمدی‌نژاد نيز در سخنانی در خصوص اين مراسم اظهار كرد: تجليل از 14 فعال قرآنی آغاز راه است و اميدواريم موفق شويم كه از همه خادمان قرآن كريم تجليل كنيم.
رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بيان اينكه قرآن كتاب هستی و مديريت است، اظهار كرد: انسان برای رسيدن به خدا بايد خود و ارتباطش را مديريت كند و قرآن كتاب مديريت انسان و جامعه انسانی است.
وی تصريح كرد: هر يك از ما فهمی از قرآن كريم داريم و بطنی از آن را دريافت می‌كنيم، اما آيا در دريافت بخشی از مفاهيم قرآن كريم امكان سعادت انسان و رسيدن به خدا وجود دارد؟
احمدی‌‌نژاد با تأكيد بر اينكه دريافت‌های ناقص از قرآن كريم باعث تفاوت و گاه تناقض می‌شود، گفت: هر يك از انسان‌ها به تناسب كمالشان و حركتشان به سمت كمال مفاهيم قرآن را دريافت كرده‌اند، اما انسان كامل همه مفاهيم قرآن را دريافت می‌كند.
در ادامه اين محفل انس با قرآن، انور شحات محمد انور، قاری برجسته مصری به تلاوت آياتی از كلام‌الله مجيد پرداخت؛ محمدمهدی حق‌گويان، حافظ نوجوان قرآن كريم، نيز در جايگاه حاضر شد و به سؤالات اساتيد قرآن پاسخ گفت.
«احمد ابوالقاسمی»، قاری برتر و بين‌المللی كشور پس از اين حافظ نوجوان، آياتی از كلام‌الله مجيد را قرائت كرد و در ادامه، گروه تواشيح و مديحه‌سرايی «سبطين»، از استان خوزستان، به اجرای برنامه پرداختند.
كريم منصوری، قاری بين‌المللی كشور، آخرين قاری اين محفل انس با قرآن بود كه آياتی از سوره «شمس» را تلاوت كرد و پس از آن، دبير كميسيون بررسی اعطای نشان‌های دولتی پس از توضيحاتی در خصوص چگونگی ارزيابی و انتخاب 14 فعال قرآنی برای اعطای نشان فرهنگ و هنر، به معرفی برگزيدگان پرداخت.
بنابراين گزارش طبق اعلام كميسيون بررسی اعطای نشان‌های دولتی، ابراهيم پورفرزيب(مولايی) و سيدمرتضی سادات‌فاطمی نشان درجه يك فرهنگ و هنر را دريافت كردند.
همچنين رئيس‌جمهور، نشان‌ درجه دو فرهنگ و هنر را به رحيم خاكی، شهريار پرهيزكار، كريم منصوری، احمد ابوالقاسمی، هاشم روغنی، محمدحسين سعيديان و عباس امام‌جمعه اعطا كرد.
محمد عباسی، حسن رضائيان، منصور قصری‌زاده، محمدجواد پناهی و حجت‌الاسلام والمسلمين محمد حاج‌ابوالقاسم نيز نشان درجه سه فرهنگ و هنر را دريافت كردند.
در پايان اين مراسم، مدعوين پس از اقامه نماز مغرب و عشا همراه با رئيس‌جمهور روزه خود را در حسينيه نهاد رياست جمهوری افطار كردند.
captcha