پايگاه اطلاع‌رسانی مصحف قطر راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 2177862
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹

پايگاه اطلاع‌رسانی مصحف قطر راه‌اندازی می‌شود

گروه بين‌الملل: وزير اوقاف و امور اسلامی قطر از راه‌اندازی پايگاه اطلاع‌رسانی «مصحف قطر» در آينده‌ای نزديك خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روزنامه «The Peninsula»، «غيث بن مبارك الكواری»، وزير اوقاف و امور اسلامی قطر، اعلام كرد: در اين پايگاه اطلاع‌رسانی تاريخچه‌ای از مصحف ملی قطر ارائه خواهد شد و به كاربران امكان آن داده خواهد شد كه با استفاده از تورق الكترونيك قرآن از اين مصحف با كيفيت بسيار بالا، استفاده كنند.
وی همچنين افزود: كاربران آيفون و آی‌پد، بلك‌بری و همه وسايل الكترونيك مجهز به سيستم عامل اندرويد نيز می‌توانند با دانلود قرآن‌ و برنامه‌های موجود در اين پايگاه، از اين برنامه‌ها استفاده كنند.
الكواری در ادامه گفت: در اين پايگاه تفاسير قرآن، آموزش دستور زبان قرآن و امكان ريشه‌يابی كلمات نيز برای كاربران ارائه می‌شود.
در پايگاه اطلاع‌رسانی مصحف ملی قطر، اين مصحف به‌صورت فلش متنی و شنيداری به روايت «حفص از عاصم»، آلبوم تصاوير شامل مراحل مختلف طراحی و انتشار اين مصحف، آخرين اخبار مرتبط با توزيع و چاپ مصحف ملی قطر، تفاسير قرآن شامل تفسيرهای قديم و تفاسير معاصر و خدمات الكترونيك جستجوی آيات قرآن نيز ارائه خواهد شد.
اين پايگاه اطلاع‌رسانی به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر در راستای دستيابی به اهداف اين وزارتخانه مبنی بر حفاظت از كتاب الله و ارتقای جايگاه آن از طريق انتشار الكترونيك و ديجيتال آن، راه‌اندازی شده‌ است.
captcha