انتشار قرائت ترتيل قرآن با صدای «محمدصادق زارعان»
کد خبر: 2184760
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۵

انتشار قرائت ترتيل قرآن با صدای «محمدصادق زارعان»

گروه فعاليت‌های قرآنی: كارشناس قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربايجان شرقی از عرضه قرائت ترتيل كامل قرآن با صدای «محمدصادق زارعان»، قاری بين‌المللی خبر داد.

«محمد لايق»، كارشناس قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربايجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) ضمن اعلام اين خبر افزود: استان آذربايجان شرقی ظرفيت بسيار زيادی در زمينه‌ قرائت و حفظ قرآن كريم دارد و قاريان و حافظان زيادی را به جامعه قرآنی كشور تقديم كرده است.
وی ادامه داد: به منظور شناسايی و استفاده از ظرفيت قاريان برجسته اين استان، مقرر شده است كه با همكاری اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربايجان شرقی يك دوره ختم قرآن كريم به روش ترتيل و به صورت تصويری با صدای «محمدصادق زارعان»، قاری بين‌المللی ضبط شود.
لايق خاطرنشان كرد: كار ضبط اين دوره قرائت تصويری كه با همكاری مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور صورت گرفته در سه ماه نخست سال جاری به پايان رسيده است، همچنين برنامه ضبط تلاوت تصويری ساير قاريان بين‌المللی استان نيز در دست بررسی است.
وی در خصوص توليد اين‌نرم‌افزار در تعداد انبوه توضيح داد: در خصوص توليد و تكثير تلاوت تصويری كل قرآن كريم، اين محصول به مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی ارائه شد و اين پروژه از سوی آنان بسيار مورد استقبال قرار گرفت و روند توليد آن از سوی اين مركز پيگيری می‌شود و پيش‌بينی می‌شود تا دو ماه ديگر اين نرم‌افزار به بازار عرضه شود.
اين حافظ قرآن كريم اشاره كرد: به خاطر نو و بديع بودن امر ضبط تلاوت ترتيل قاری ايرانی به صورت تصويری، اين پيشنهاد داده شد كه اين تلاوت در اكثر نرم‌افزارهای قرآنی محصول مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی گنجانده شود.
لايق خاطرنشان كرد: در ماه مبارك رمضان لوح فشرده صوتی قرائت همه قرآن به شيوه ترتيل و با صدای اين قاری ممتاز عرضه شد و در جمع‌خوانی‌های قرآن در ماه مبارك رمضان مورد استفاده قرار گرفته است. اين اثر هم‌اكنون در مرحله آيه‌گذاری به سر می‌برد و به خاطر دقتی كه در هماهنگی تلاوت با نشان دادن آيه به صورت تصويری وجود دارد، اين اثر زمان و وقت بيشتری را برای كار توليد به خود اختصاص داده است.
كارشناس قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربايجان شرقی در پايان ضمن اشاره به زندگی‌نامه و رتبه‌های «محمدصادق زارعان» تصريح كرد: اين قاری ممتاز متولد سال 1357 است و نفر اول مسابقات بين‌المللی قرآن در سال 82 در رشته حفظ كل است و رتبه سومی مسابقات قرآن در كشور اردن و مقام اول كشوری در بخش نونهالان را نيز در كارنامه خود دارد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۰۰:۳۳
0
3
با سلام و خسته نباشید و آرزوی سلامتی برای تمامی قاریان و حافظان قرآن مبین ...
آشنایی بنده با حاج محمد صادق زارعان از دوره اول دبیرستان هست ...از آنجایی که برادر بزرگوار آقای زارعان جناب آقای زین العابدین زارعان استاد عزیز من در دوران دبیرستان بود باعث شد که ما با این حافظ و قاری قرآن آشنا بشیم ...آقای زارعان از خاطرات برادر عزیزشون حاج محمد صادق زارعان زیاد برا ما ها تعریف میکردن ....بنده هرساله ماه رمضون تو مصلی امام خمینی (ره)تبریز برا تلاوت ایات قران شرکت میکنم و از صدای و لحن آرامش بخش قاریان قرآن و علی الخصوص حاج صادق زارعان بهره مند میشم.
امروز ۹۷.۳.۱۱
مصلی امام خمینی (ره)تبریز
تلاوت جز شانزدهم
سوره الکهف
محضر قاریان و حاج صادق زارعان
با آرزوی سربلندی
captcha