قرارگاه عفاف و حجاب در شاهين‌شهر و ميمه تشكيل می‌شود
کد خبر: 2196063
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۶

قرارگاه عفاف و حجاب در شاهين‌شهر و ميمه تشكيل می‌شود

در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهين‌شهر و ميمه كه هفتم مهرماه، برگزار شد، تشكيل قرارگاه عفاف و حجاب در اين شهرستان‌ها در دستور كار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهين‌شهر و ميمه هفتم مهرماه، با حضور ائمه جمعه شهرستان شاهين‌شهر، گز و ميمه و نيز فرماندار اين شهرستان و با شركت ساير اعضای شورا در محل دفتر نمايندگی ولی‌فقيه شاهين‌شهر برگزار شد.
در ابتدای اين جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمين «ملكيان» ضمن تبريك ولادت باسعادت شفيعه روز محشر، حضرت فاطمه معصومه‌(س) اظهار اميدواری كرد كه همچنان رهروی راه ائمه هدی(ع) باشيم.
وی افزود: از يكم تا يازدهم ذی‌القعده به عنوان دهه ‌كرامت‌ نام‌گذاری شده و در اين ايام غير از تولد حضرت معصومه‌(س)، ميلاد حضرت شاهچراغ و ميلاد باسعادت ثامن‌الحجج علی‌ابن‌موسی الرضا(ع) نيز ذكر شده است كه برای ترويج افكار اين اسوه‌های پاك رحمت و انسانيت فرصت مغتنمی فراهم است.
سپس دستور جلسه قرائت و هر يك از اعضا به بيان ديدگاه‌های خود در مسائل مختلف فرهنگی از جمله بحث گسترش عفاف و حجاب در سطح شهرستان پرداخته و مواردی را مورد اشاره قرار دادند.
از جمله مصوبات اين جلسه می‌توان به؛ «تشكيل قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان، نكوداشت آيت‌الله ناصری در شاهين‌شهر، برگزاری جشن‌های باشكوه دهه كرامت در سطح شهرستان، تصويب پيشنهادات بسيج در اجرای برخی راهكارها از جمله طرح شجره طيبه» اشاره كرد.
تأكيد بر ارتباط بيشتر اداره آموزش و پرورش با خانواده دانش‌آموزان و تشكيل كلاس‌های تربيت دينی با محوريت عفاف و حجاب، فعال كردن اداره بازرگانی در ايجاد نمايشگاه دائمی ضمن استفاده از تنوع در پوشش بانوان و رعايت ضوابط مربوطه، تقدير و تشكر از اقدامات سازمان رفاهی شهرداری در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب عمومی و تلاش در گسترش مسائل دينی نيز از ديگر موارد تصويب شده است.
تهيه گزارش چگونگی برگزاری همايش‌های قوميتی با رويكرد استفاده از لباس‌های سنتی به‌ جای مدل‌های غربی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تهيه و توزيع كتب آموزشی كه موجب فرهنگ‌سازی در حفظ حجاب و كرامت پوشش اسلامی بوده و به‌طور گسترده بين بانوان توزيع شود نيز تصويب شد.
captcha