انتشار ويژه‌نامه «خيمه عزاداری بچه‌ها» در تبيان
کد خبر: 2454641
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵

انتشار ويژه‌نامه «خيمه عزاداری بچه‌ها» در تبيان

گروه فضای مجازی: «خيمه عزاداری بچه‌ها» يكی ديگر از ويژ‌ه‌نامه‌های تبيان به شمار می‌رود كه به مناسبت ايام محرم ويژه كودكان و نوجوان منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، ويژ‌ه‌نامه «خيمه عزاداری بچه‌ها» با بخش‌هايی همچون خيمه نوگلان، خيمه كودكان، خيمه نوجوانان و انيميشن به مناسبت ايام محرم ويژه كودكان و نوجوانان منتشر شده است.
خيمه نوگلان شامل سرخط‌هايی همچون «من روز عاشورا هستم»، «اسب مهربان»، «صدای طبل»، «من برای امام حسين (ع) چه كاری بكنم؟» و «پيراهن مشكی» و خيمه كودكان شامل سرخط‌هايی همچون «كودكان تشنه لب»، «بهترين عموی دنيا»، «علی اصغر را شناختم»، «علی اصغر پر كشيد و رفت»، «عزاداری دخترانه»، «امام رفت، فرشته‌ها جيغ زدند» و «امام حسين(ع) شهيد كربلا» است.
«قصه كربلا»، «خشم خورشيد»، «همراه با كودكان و نوجوانان كاروان حسينی»، «در واقعه كربلا چه گذشت؟»، «امام گل‌ها»، «امام حسين(ع) طلب باران می‌كنند»، «قاسم، نوجوان كربلا»، «نماز اول وقت»، «خيمه امير تنها»، «همراه با كاروان امام حسين(ع)» و «ماه محرم می‌آيد» از سرخط‌های بخش خيمه نوجوانان به شمار می‌رود.
بخش انيميشن شامل سرخط‌هايی همچون «روز خون و آتش»، «خندق آتش»، «معجزه روشنگر»، «حماسه كربلا»، «سيده رقيه كوچولو»، «عشق به امام حسين(ع)» و «ضريح گهواره» است. ويژه‌نامه خيمه عزاداری بچه‌ها به همت بخش كودك و نوجوان تبيان و به كوشش فرحناز قمصری طراحی شده است.
در بخشی از اين ويژه‌نامه آمده است: مدتى كوفه از باران رحمت محروم بود؛ از اين‌رو كوفيان نزد على(ع) آمده و از حضرت خواستند كه از خداوند متعال باران طلب كند. حضرت على‌(ع) اين كار مهم را برعهده امام حسين(ع) گذارد؛ از اين رو امام حسين(ع) به پاخاست و بعد از حمد و ثناى الهى و درود بر پيامبر اكرم(ص) فرمود: بارالها! اى بخشنده خيرات و فرود آورنده بركات! باران سرشار بر ما بباران و ما را با بارانى فراگير، انبوه، پردامنه، پيوسته و مستمر، روان و فرورونده در زمين عطا فرما كه ناتوانى را از بندگانت برداشته و زمين‌هاى مرده خود را زنده سازى . آمين اى پروردگار هستى!
captcha