زمينه‌های فعاليت مؤثر مسلمانان در جامعه ژاپن ناشناخته است
کد خبر: 2465935
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱

زمينه‌های فعاليت مؤثر مسلمانان در جامعه ژاپن ناشناخته است

گروه بين‌الملل: جوانان ژاپنی، خسته از زندگی مادی، به دين اسلام روی می‌آورند تا ميان عقايد دينی و زندگيشان تعادل جديدی برقرار كنند، اين درحالی است كه زمينه‌های فعاليت مؤثر مسلمانان در جامعه ژاپن ناشناخته است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، «ميماساكا هيگوچی»، رئيس سابق انجمن مسلمانان ژاپن، در سال 1963 در جريان تحصيل در يك دوره زبان عربی در مصر اسلام آورد و به تدريج اعتقادش به دين اسلام بيشتر و عميق‌تر شد.
وی می‌گويد: در آن زمان نگرش‌ها در مورد اسلام در ژاپن بسيار منفی بود و من مدت‌ها به صورت مخفيانه مسلمان بودم.
هيگوچی عنوان می‌كند كه اتحاد مستحكم مردم در جوامع اسلامی شبيه همبستگی ژاپنی‌ها در محل كار است.
ناگانو كه به دنبال پررنگ‌تر كردن نقش مسلمانان ژاپنی در جامعه، به عنوان يك متخصص مراقبت‌های روانی فعاليت می‌كند، معتقد است: جوانان ژاپنی، خسته از زندگی مادی، به دين اسلام روی می‌آورند تا ميان عقايد دينی و زندگيشان تعادل جديدی برقرار كنند، اين درحالی است كه زمينه‌های فعاليت مؤثر مسلمانان در جامعه ژاپن ناشناخته است.
وی به طور مرتب از معابد بودايی ديدار می‌كند تا روابط و همكاری ميان اسلام، بوديسم و ديگر اديان را در ژاپن افزايش دهد.
«ماساشی ناگانو»، جوان 28 ساله ژاپنی يكی از صدها تازه‌مسلمانی است كه پس از مطالعه عميق تعاليم اسلامی و نيز تعامل با ديگر مسلمانان به‌ دين مبين اسلام گرويد، وی در گفت‌وگو با روزنامه «ژاپن تايمز»(The Japan Times) می‌گويد: قرآن چيزی نيست جز يك وحی الهی.
ناگانو كه در جامعه‌ای با غلبه دو مذهب شينتو و بوديسم به دنيا آمده است، می‌گويد: از كودكی از مذهب متنفر بوده و به‌خاطر جنايت‌های فرقه «اوم شينريكيو»، كه يك فرقه تروريستی به ظاهر مذهبی در ژاپن است و در ليست گروه‌های تروريستی قرار دارد ـ از جمله كشتار مردم در متروی توكيو با پخش گاز سمی در سال 1995 ـ وحشت داشته است.
اما ناگانو در سال 2008 و در زمان تحصيلات دانشگاهی خود، نظرش در مورد دين تغيير كرد. وی كه موظف بود برای گذراندن درس مطالعات انسان‌شناسی، قرآن كريم را مطالعه كند، شروع به مراوده با مسلمانان مقيم ژاپن كرد. اكنون، او خود را يك مسلمان معتقد می‌داند و می‌گويد: هر چه دارم از قرآن است.
بر اساس اين گزارش، اسلام در دهه 1920 با مهاجرت چندصد مسلمان ترك از روسيه به دنبال وقوع انقلاب روسيه، وارد ژاپن شد.
در دهه 1930 تعداد مسلمانان در ژاپن به حدود 1000 نفر رسيد. موج ديگر مهاجرت مسلمانان به ژاپن كه منجر به افزايش تعداد مسلمانان در اين كشور شد، در دهه 1980 اتفاق افتاد كه جوانان جويای كار از كشورهای ايران، پاكستان و بنگلادش به ژاپن مهاجرت كردند.
امروز حدود 120 هزار مسلمان در كشور 127 ميليون نفری ژاپن زندگی می‌كنند.
captcha