به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) به نقل از روابط عمومی ادارهكل تبليغات اسلامی اردبيل، خيرالله عزيزی، كارشناس امور مساجد تبليغات اسلامی اردبيل گفت: در ايام فاطميه اكثر مساجد استان اردبيل پذيرای عزاداران دخت نبی اكرم حضرت فاطمةالزهرا(س) است كه با هدف گراميداشت ايام فاطميه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و تبيين سيره زندگانی آن بانوی بزرگوار مراسم سخنرانی، مداحی و عزاداری در مساجد برگزار میشود.
وی افزود: برگزاری مراسم در ايام فاطميه در مساجد اين استان يك سنت ديرينه بوده و هيئتامنای مساجد با همكاری اقشار مختلف مردم، روحانيون و مداحان در برگزاری هرچه باشكوهتر اين مراسم تلاش میكنند.
كارشناس امور مساجد تبليغات اسلامی اردبيل از برگزاری مراسم ايام فاطميه در 480 مسجد استان اردبيل خبر داد و افزود: امسال طبق برنامهريزی انجام شده، در 480 مسجد استان اردبيل مراسم عزاداری و سوگواری ايام فاطميه در حال اجرا است كه در اين مراسم علاوه بر بهرهمندی عزاداران از سخنرانی مبلّغان، برنامههای مداحی و عزاداری و نيز برپايی دستجات عزاداری خيابانی نيز انجام میشود.