کد خبر: 2517309
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰

حضرت زهرا‌(س) پيوند‌دهنده نبوت و امامت است

گروه اجتماعی: مسئول دبيرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قزوين گفت: ما اعتقاد داريم حضرت زهرا‌(س) پيوند‌دهنده نبوت و امامت در تاريخ اسلام است و ترويج فرهنگ فاطمی در جامعه نيازمند شناخت ابعاد شخصيتی اين بانوی بزرگوار اسلام است.

حجت‌الاسلام علی رمضانی، مسئول دبيرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قزوين در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن‌(ايكنا) شعبه قزوين، بيان كرد: بهترين الگو برای زنان به‌لحاظ اخلاق اجتماعی، عبادی، پاكدامنی، عفاف و حجاب حضرت فاطمه‌(س) است و توجه و عمل به سيره حضرت زهرا‌(س) سعادت دنيا و آخرت را به‌دنبال دارد.
وی ادامه داد: اين موضوع بايد در جامعه مورد توجه قرار گيرد و در حقيقت ترويج فرهنگ فاطمی در جامعه نيازمند شناخت ابعاد شخصيتی اين بانوی بزرگوار اسلام است.
مسئول دبيرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قزوين اظهار کرد: اعتقاد ما اين است كه حضرت زهرا‌(س) پيوند‌دهنده نبوت و امامت در تاريخ اسلام است زيرا ايشان از طرفی فرزند پيامبر گرامی اسلام(ص) و از طرفی نيز همسر امام علی‌(ع) بودند و از همين رو نيز مادر ولايت در جامعه اسلامی لقب گرفته‌اند.
وی عنوان كرد: بنابراين سيره و رفتار اين بانوی بزرگوار به‌عنوان يك الگوی زنده در زندگی انسان قابل استفاده و بهره‌برداری است و بايد از شخصيت اهل بيت‌(ع) به‌ويژه حضرت زهرا‌(س) به‌عنوان الگو و سبك زندگی استفاده كرد.
رمضانی افزود: بايد با مطالعه بيشتر جوانان را بيشتر با زندگی ائمه اطهار(ع) به‌عنوان بهترين سبك زندگی آشنا كنيم و كانون‌های مساجد، مردم، مسجدی‌ها و به‌خصوص ائمه جماعات تأكيد بيشتری در اين خصوص داشته باشند.
وی تصريح كرد: مراسم ايام فاطميه همچون ايام محرم در كانون‌های مساجد استان مورد توجه جدی است چراكه توسعه فرهنگ فاطمی زمينه‌ساز گسترش و تبليغ ارزش‌های دينی است.
مسئول دبيرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان قزوين يادآور شد: بنابراين مراسم سوگواری شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا‌(س) همراه با برنامه‌های جانبی نظير نمايشگاه‌ها و خيمه‌های عزا در كانون‌های مساجد برگزار می‌شود.
captcha