کد خبر: 2517322
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳

حرم هلال بن علی(‌ع) به سوگ بانوی آفتاب می‌نشيند

ويژه‌برنامه‌های دهه دوم فاطميه در آستان مقدس حضرت محمدهلال بن‌علی(ع) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، يدالله افروز، رئيس هيئت‌‌امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن‌علی(ع) ويژه‌برنامه‌های دهه دوم فاطميه در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن‌علی(ع) را تشريح كرد.
وی خاطرنشان كرد: ويژه‌برنامه در سوگ بانوی آفتاب با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمين حلوائيان از روز چهارشنبه، 21 فروردين‌ماه به مدت 5 شب در صحن جنوبی آستان مقدس برگزار خواهد شد.
افروز افزود: مرثيه‌سرايی مداحان اهل بيت(ع)، اجرای گروه تواشيح و هم‌خوانی هلال منير و قرائت زيارت فدكيه از ديگر برنامه‌های ويژه‌برنامه در سوگ آفتاب در حرم مطهر خواهد بود.
رئيس هيئت‌امنای آستان هلال بن‌علی(ع) برگزاری تجمع بزرگ هيئت‌های فاطمی برای چهارمين سال متوالی در حرم مطهر را از جمله برنامه‌های سالروز شهادت حضرت زهرا(س) عنوان كرد و افزود: اين تجمع، از ساعت 18 روز يكشنبه، 25 فروردين‌ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از ميدان امام حسن مجتبی(ع) آغاز خواهد شد و با راهپيمايی هيئت‌های مذهبی در يك دسته منسجم به سمت آستان مقدس و برپايی آئين سوگواری در اين مكان مقدس ادامه خواهد يافت.
افروز با بيان اينكه اين مراسم به صورت زنده از سيمای مركز اصفهان و برخی شبكه‌های ملی و بين‌المللی پخش خواهد شد، برپايی نمايشگاه عكس ياس نبوی و مسابقه پيام ياس نبوی را از ديگر برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر عنوان كرد و افزود: مسابقه «پيام ياس نبوی» با موضوع خطبه فدكيه حضرت زهرا(س) از متن كتاب پيام ياس نبوی برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: برگزاری نشست مسئولان هيئت‌های مذهبی شهرستان آران و بيدگل نيز از ديگر برنامه‌های اين ايام است كه پنجشنبه، 22 فروردين‌ماه در سالن اجتماعات حرم مطهر برگزار خواهد شد.
رئيس هيئت‌‌امنای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن‌علی(ع) افزود: آئين شام غريبان شهادت حضرت زهرا(س) نيز همچون سال‌های گذشته در حرم مطهر برگزار خواهد شد.
يادآور می‌شود، آستان مقدس حضرت محمد هلال بن‌‌علی(ع) در شهرستان آران و بيدگل، شمالی‌ترين نقطه از استان اصفهان واقع شده است.
captcha