کد خبر: 2518251
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷

برگزاری گفتمان دينی با موضوع عفاف و حجاب در كنگاور

گروه اجتماعی: كارشناس فرهنگی اداره تبليغات اسلامی کنگاور گفت: صبح امروز، 24 فروردین‌ماه نشست دينی با موضوع عفاف و حجاب به‌مناسبت ايام فاطمیه در دبيرستان دخترانه نیایش این شهرستان برگزار شد.

امیرعلی افشاری‌زاده، كارشناس امور فرهنگی اداره تبليغات اسلامی كنگاور در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه كرمانشاه، گفت: در اين گفتمان حجت‌الاسلام سيد‌شمس‌الدين ميرتوفيقی، روحانی اعزامی از قم با اشاره به اينكه شناخت ما نسبت به نعمت بزرگی همچون وجود مبارك حضرت زهرای مرضيه(س) به چه میزان است، كوتاهی در پيروی از ايشان و الگو گرفتن از اين بانوی بزرگ را بالاترين گناه دانست و اين امر را كفران نعمت توصيف كرد.
وی با اشاره به آيه‌ 7 سوره ابراهیم «لَئِن شَكَرْتُمْ لأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ؛ اگر واقعا سپاسگزارى كنيد [نعمت] شما را افزون خواهم كرد و اگر ناسپاسى نماييد قطعا عذاب من سخت‏خواهد بود»، گفت: اگر حضرت صديقه طاهره(س) سرمشق جامعه باشد، جامعه رو به تزايد و ترقی خواهد بود، اما اگر حضرت زهرا(س) سرمشق زندگی مردم نشدند، در دنیا و آخرت عذابی دردناك در انتظار آنان خواهد بود.
افشاری‌زاده خاطرنشان کرد: روايات فراوان دلالت بر اهميت آن بانوی بزرگوار نسبت به حفظ عفت و حجاب دارند و نسل كنونی بايد وی را اسوه خود قرار دهند.
يادآور می‌شود، كارشناس برنامه در ادامه به سؤالات مطرح شده از سوی شركت‌كنندگان در اين گفتمان پاسخ گفت.
captcha