کد خبر: 2518748
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸

ولايت‌مداری مهم‌ترين ويژگی حضرت زهرا(س) است

گروه اجتماعی: امام جمعه كاشمر با بيان اينكه ولايت‌مداری، پاكدامنی و حيا را از مهم‌ترين ويژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) است، گفت: ابعاد زندگی دخت گرامی پيامبر اسلام(ص) سرمشق و الگوی مناسبی برای زنان پاكدامن و فرهيخته جهان است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، نمايندگی كاشمر، حجت‌الاسلام سيدقاسم يعقوبی، امام جمعه كاشمر روز گذشته، 25 فروردين‌ماه در مراسم اجتماع بزرگ فاطميون كه در محل هيئت فاطميه كاشمر برگزار شد، ولايت‌مداری، پاكدامنی و حيا را از مهم‌ترين ويژگی‌های حضرت فاطمه زهرا(س) برشمرد و اظهار كرد: ابعاد زندگی دخت گرامی پيامبر اسلام(ص) سرمشق و الگوی مناسبی برای زنان پاكدامن و فرهيخته جهان است.
وي با بيان اينكه حضرت صديقه طاهره(س) نخسين شهيده راه ولايت و امامت است، افزود: اين بانوی بزرگوار تربيت يافته مكتب نبوت بود، اگرچه عمر كوتاهی داشت ولی هميشه در ركاب امامت، مدافع اسلام و مبلغ احكام الهی بود.
يعقوبی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) كه مقامی بلندمرتبه نزد خدای متعال دارد،‌ از ويژگی‌های بارزی نظير زهد، سخاوت، بخشندگی و دفاع از حريم امامت و ولايت در دوران حيات پربركت خود برخوردار بود.
امام جمعه كاشمر با تأكيد بر اينكه بايد مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همانند روز عاشورا و در شأن فاطمه زهرا(س) برگزار شود، از عموم عزاداران فاطمی خواست در پاسداشت اين ايام در مجالس و محافل عزاداری حاضر باشند و تلاش كنند تا بيش از هر زمان ديگر عشق و ارادت خود را به بزرگ بانوی فداكار اسلام نشان دهند.
وی با تأكيد بر اينكه زنان و دختران جامعه اسلامی بايد از فاطمه زهرا(س) الگو بگيرند، افزود: همه بايد در راستای رشد و اعتلای فرهنگ فاطمی در جامعه بكوشيم.
يعقوبی تصريح كرد: آن حضرت چنان در زندگی دنيوی شيفته معنويت و پايه‌های اساسی حاكميت امامت و ولايت شده بودند كه در همراهی همسر و تربيت فرزندان شايسته ذره‌ای قصور و كوتاهی نداشتند.
captcha