قباد ميمنتآبادی، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كردستان در گفتوگو با خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه كردستان، با اعلام اين خبر گفت: نمايشگاه خوشنويسی آثار قرآنی در سنندج به آثار يادگار خيام خوشنويس مريوانی و سعيد زمزيا خوشنويس كرمانشاهی اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه افتتاح اين نمايشگاه 24 فروردينماه ساعت 16 بعد از ظهر بود، اظهار كرد: 35 اثر خوشنويسی به سبك خط نستعليق، شكسته و... برای بازدید علاقهمندان ارائه شده است.
ميمنتآبادی افزود: آثار خوشنويسی اين نمايشگاه به خط نستعليق، شكسته نستعليق، ثلث و نقاشی خط به دو زبان كردی و فارسی و با مضامين آيات قرآنی و اشعار فارسی و كردی است.
وی اعلام كرد: يادگار خيام، مسئول انجمن خوشنويسان مريوان فعاليت حرفهای خود را از سال 72 آغاز و تاكنون موفق به كسب رتبههای متعدد استانی، كشوری و بینالمللی شده است.
ميمنتآبادی عنوان كرد: سعيد زمزيا، مدرس انجمن خوشنويسان كرمانشاه نيز از سال 74 فعاليت حرفهای خود را آغاز و تاكنون به موفقيتهای متعدد استانی، ملی دست يافته است.
وی يادآور شد: اين نمايشگاه هر روز از ساعت 10 الی 12 ظهر و 16 الی 20 شب در نگارخانه ارشاد سنندج واقع در خيابان فردوسی بهمدت يك هفته جهت بازديد دوستداران هنر خوشنويسی و علاقهمندان برپا میشود.