لزوم نهادینه‌شدن اخلاق و فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها
کد خبر: 2522448
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹

لزوم نهادینه‌شدن اخلاق و فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها

گروه اجتماعی: انتظار ما از دانشگاهيان اين است كه كارهای فرهنگی را در اولويت قرار دهند و زمینه‌های گسترش علم و اخلاق و فرهنگ را در دانشگاه‌ها فراهم كنند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه هرمزگان، حجت‌الاسلام ركنی، امام جمعه شهرستان بندرلنگه صبح امروز دوشنبه، 2 اردیبهشت‌ماه در ديدار با اعضای هيئت رئيسه دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه اظهار کرد: نهادينه‌شدن اخلاق و فرهنگ در دانشگاه‌ها و همچنين جامعه امری انكارناپذير است، به همین دلیل زیربنای اصلی هركاری بايد بر محور خداپرستی و انسانيت باشد.
وی با اشاره به اینکه تزكيه و خودسازی بايد مقدم بر علم باشد و هرگاه اين اتفاق رخ دهد علم اين افراد ارزشمند خواهد شد، گفت: كار فرهنگی عامل بهره‌وری فراوان در علم‌اندوزی است و اگر علم با سازندگی انسان‌ها آميخته شود اين همه مشكلات در جامعه به وجود نمی‌آید.
حجت‌الاسلام ركنی با اشاره به انتخابات پيشرو، تأكيد كرد: انتخابات صحنه سرنوشت‌سازی بوده و همه ما بايد با آمادگی كامل زمینه يك انتخابات پرشور را فراهم و به شكل گسترده در آن شركت كنيم.
وی ضمن رضايت از عملكرد مسئولان اين واحد دانشگاهی، مشكلات و نواقص را جزو جدايی‌ناپذير هر سيستم دانست و بر حل آنان از طريق همدلی و همفكری تأكيد کرد.
همچنین عبدالله دن، رئيس دانشگاه آزاد واحد بندرلنگه نيز در ادامه ضمن قدردانی از حمايت امام جمعه از دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه گفت: در سال 92 كه به فرموده مقام معظم رهبری مزين به نام حماسه سياسی و قتصادی شده است، تمام توان خود را بكار خواهيم گرفت تا بتوانيم به اين نام جامه عمل بپوشانيم.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه همواره زمینه‌ساز حماسه بوده و ما بايد بهتر از سال گذشته بتوانيم منويات رهبری را تحقق بخشيم و دغدغه‌های ايشان را در دانشگاه‌ها برطرف کنیم.
captcha