کد خبر: 2535618
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۹

اعتكاف سنت حسنه نبوی است

كارشناس فرهنگی اداره تبليغات اسلامی شهرستان مهديشهر گفت: اعتكاف، سنت حسنه نبوی و عبادی است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌كل تبليغات اسلامی استان سمنان، يدالله رضا‌پور، كارشناس فرهنگی اداره تبليغات اسلامی شهرستان مهديشهر در نشستی با فعالان فرهنگی شهرستان مهديشهر در محل اداره تبليغات اسلامی اين شهرستان با بيان اينكه اعتكاف سنت حسنه نبوی است، افزود: هفت مسجد شهرستان مهديشهر برای پذيرايی از معتكفان آماده شده است.
وی تصريح كرد: اعتكاف فرصتی برای زدودن زنگار گناه است و معتكف همه گناهان را دربند می‌كشد يعنی آنكه خويشتن را برای مدتی محبوس كرده تا به توفيق انس با خداوند و رسيدن به لذت مناجات نائل شد.
رضاپور اظهار كرد: سنت اعتكاف، باعث رونق و تقويت ارتباطات، همزيستی مسالمت‌آميز، ارتقاء دوستی‌ها و صميميت‌های مؤمنين و بندگان خالص خدا می‌شود.
كارشناس فرهنگی اداره تبليغات اسلامی شهرستان مهديشهر تصريح كرد: اعتكاف از نظر زمان، محدود به وقت ويژه‌ای نيست، ولی چون لازمه اعتكاف روزه گرفتن است. در دو روز عيد فطر و قربان كه روزه حرام است نمی‌توان معتكف شد.
وی بهترين زمان برای اعتكاف را روزهای سيزدهم تا پانزدهم‌ماه رجب و دهه آخر ماه مبارك رمضان دانست و افزود: در كشور ما اعتكاف درسه روز ماه رجب بيشتر مرسوم است.
رضاپور تصريح كرد: امسال نيز همانند سال‌های قبل مراسم معنوی و پرشور اعتكاف با هماهنگی ادارات و نهادها و همكاری هيئت‌امناء و روحانيون مساجد شهرستان در 7 مسجد اين شهرستان از جمله، مسجد صاحب‌‌الزمان(عج) بازار ويژه آقايان، مسجد پامنار ويژه بانوان، مسجد امام علی(ع) مشتركاً (آقايان و بانوان)، مسجدجامع صاحب‌الزمان(عج) شهر درجزين (آقايان و بانوان)، مسجد وليعصر شهميرزاد (آقايان و بانوان)، مسجدجامع چاشم و مسجد روستای فولادمحله(پولادشهر) برگزار خواهد شد.
captcha