تقويت اثربخشی مسابقات قرآن با برگزاری در اماكن مذهبی/ ضرورت تبليغات گسترده‌تر
کد خبر: 2538683
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹

تقويت اثربخشی مسابقات قرآن با برگزاری در اماكن مذهبی/ ضرورت تبليغات گسترده‌تر

گروه فعاليت‌های قرآنی: نماينده جمهوری اسلامی ايران در سی‌امين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم اظهار كرد: علاوه بر تقويت تبليغات و اطلاع‌رسانی، بهتر است مسابقات بين‌المللی قرآن در يك مكان كاملا مذهبی برگزار شود تا اثرگذاری بهتری داشته باشد.

هاشم سلطانی‌نژاد، حافظ كل قرآن كريم و نماينده جمهوری اسلامی ايران در سی‌امين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، با بيان اين كه طی ماه‌های گذشته مرور و تمرين برای شركت در مسابقات بين‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ايران داشته‌ام، عنوان كرد: تلاش خود را برای حضور در اين مسابقات انجام داده‌ام، اما به هر حال حفظ قرآن تمركز و دقت بالايی را می‌طلبد كه اميدوارم بتوانم از عهده آن در اين دوره از مسابقات برآيم.
وی با يادآوری اين كه مسابقات بين‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ايران بزرگترين رويداد قرآنی و مذهبی كشور است، افزود: اين مسابقات بايد با تبليغات گسترده‌ای در كشور جا انداخته شود و همه مردم بدانند كه اين مسابقات چه سطحی داشته و كجا برگزار می‌شود و چه كسانی می‌آيند.
وی ادامه داد: همچنين در كنار تبليغات و اطلاع‌رسانی وسيع برای برگزاری رقابت‌های قرآنی مسابقات بين‌المللی قرآن، بايد سخنرانی‌ها و همايش‌هايی درباره هنر تلاوت قرآن كريم، حفظ قرآن در دستور كار قرار گيرد و بهتر است كه مسابقات بين‌المللی قرآن در يك مكان كاملا مذهبی برگزار شود تا اثرگذاری بهتری داشته باشد.
اين حافظ كل قرآن كريم با اشاره به آيين‌نامه مسابقات بين‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ايران و ميزان آشنايی خود نسبت به اين آيين‌نامه گفت: آيين‌نامه مسابقات بين‌المللی جمهوری اسلامی ايران با آيين‌نامه مسابقات كشوری تفاوت چندانی ندارد، به همين دليل نيز متسابقان ايرانی نسبت به متسابقان ساير كشورهای اسلامی، آشنايی كلی نسبت به اين آيين‌نامه داشته و بر اساس شناختی كه نسبت به آيين‌نامه دارند، در مسابقات حاضر می‌شوند.
وی درباره تفاوت آيين‌نامه مسابقات بين‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ايران با آيين‌نامه مسابقات ساير كشورها، اظهار كرد: آيين‌نامه مسابقات ما علاوه بر توجه به حُسن حفظ تا حدودی به جنبه‌های تزئينی قرائت نيز توجه دارد و امتيازهايی نيز به جنبه‌های تزئينی قرائت مانند تجويد، صوت و لحن و ... اختصاص پيدا می‌كند، البته اين مورد در آيين‌نامه ساير كشورها وجود ندارد و آنان فقط به حُسن حفظ توجه دارند.
سلطانی‌نژاد در اين بخش از سخنان خود به اهميت اطلاع‌رسانی و تبليغات برای برگزاری سی‌امين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم اشاره كرد و افزود: اين مسابقات مهمترين رويداد قرآنی و مذهبی كشور ما به شمار می‌آيد، اما هم‌اكنون كه در آستانه برگزاری آن هستيم، هيچ تبليغات و اطلاع‌رسانی ويژه‌ای را مشاهده نمی‌كنيم و حتی تبليغات در سطح صدا وسيما نيز بسيار كم است.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقات بين‌المللی قرآن كريم نيازمند تبليغات و اطلاع‌رسانی بيشتری از سوی سازمان اوقاف و امور خيريه، صداوسيما و رسانه‌ها است و البته در اين صورت است كه می‌توانيم شاهد حضور حداكثری مردم در مسابقات و انعكاس رويدادها و اخبار قرآنی اين دوره از مسابقات در سطح جامعه باشيم.
نماينده جمهوری اسلامی ايران در سی‌امين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن كريم با عنوان اين مطلب كه بايد تسهيلاتی برای متسابقان ايرانی شركت‌كننده در مسابقات بين‌المللی قرآن در نظر گرفته شود، گفت: به طور مثال بنده كارمند يكی از ارگان‌های دولتی هستم و به دليل مشغله امكان تمرين زياد نداشتم و لازم است قوانينی در نظر گرفته شود تا افرادی كه شاغل بوده و قصد شركت در مسابقات بين‌المللی را نيز دارند، از مرخصی‌‌های خاصی استفاده كرده و يا تسهيلات ويژه‌ای برای آنان در نظر گرفته شود تا بتوانند با آمادگی بيشتری در مسابقات حضور داشته باشند.
وی در ادامه يادآور شد: افرادی كه در مسابقات ورزشی شركت می‌كنند، اين قانون را دارند كه بتوانند مدت زمان مشخصی را تمرين داشته و با آمادگی كامل در مسابقات ورزشی حضور پيدا كنند، اما برای مسابقات قرآن چنين تسهيلاتی در نظر گرفته نشده است كه لازم است سازمان‌ها و نهادهای مختلف به اين نكته نيز توجه داشته باشند.
captcha