رسانه‌ها خرافات را از فرهنگ ناب مهدوی بزدايند
کد خبر: 2549069
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱

رسانه‌ها خرافات را از فرهنگ ناب مهدوی بزدايند

گروه انديشه: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اينجانب از نويسندگان، سخنرانان و مطبوعات و به ويژه از صدا و سيما می‌خواهم كه افكار خرافی و دروغين را از فرهنگ ناب مهدويت بزدايند، گفت: باید رسانه‌ها همگان را به سوی انسان كامل و رهنمای بزرگ بشريت يعنی امام زمان(عج) راهبری كنند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم، آيت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپايگانی، از مراجع عظام تقليد در پيامی به‌مناسبت دهه مبارك مهدويت تأكيد كرد:
قال‌اللّه الحكيم: «بَقیّةُ اللّه خيرٌ لكم إنْ كُنتم مؤمنينَ»
السَّلام عَلی المهدیّ الذی وعد الله به الأمم
منتظرانِ عدالت واقعی در جهان و منتظرانِ دولت كريمه عدل و نشاط و اميد، درود و سلام بر شما كه هميشه با قامتی استوار در مقابل ظلم، فساد، تبعيض و بی‌عدالتی می‌ايستيد و چون سرو راست و بلند، قامتتان خم نمی‌گردد و منتظر طلوع خورشيد و صبح صادق و فجر اميد هستيد. بشارت باد بر شما كه او خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد نمود. بشارت باد بر شما كه پيروزی واقعی در گيتی از آن مستضعفان منتظر خواهد بود و سرانجام غبارها برطرف گشته و ابرهای سياه جای خودشان را به ابرهای رحمت و ابرهای بركت و باران‌خيز خواهد داد كه «أليس الصُّبحُ بِقريبٍ».
در بخش ديگری از اين پيام آمده است: مبارك باد بر امت بزرگ اسلام، ماه شعبان و دهه مباركه مهدويت، ماهی كه سراسر نور و رحمت است، ماهی كه در آن ليلة‌القدر نيمه شعبان است و ماهی كه در آن ميلاد مسعود بزرگترين اميد بشريت و ذخيره جهان و موعود پيامبران، يعنی ميلاد پر از بركت حضرت خاتم‌الأوصيا حجة‌ بن الحسن العسكری ارواح العالمين له الفداء است.
اينجانب با تبريك اين ايام خجسته مانند هميشه از ملت سرافراز ايران و از همه شيعيان جهان درخواست داشته و دارم كه اين دهه مباركه را به بهترين وجه گرامی داشته و آن را با شكوه و عظمت تمام جشن گرفته و به دنيا اعلام نمايند كه امام همه انسان‌های آزادی‌خواه و رهبر واقعی استقلال‌طلبان و پيشوای خوبی‌ها و مهربانی‌ها خواهد آمد و جهان پر از فتنه را به جهان پر از صفا و نشاط و عدالت تبديل خواهد نمود و وعده حتمی الهی تحقق خواهد پذيرفت.
در اين پيام می‌خوانيم: اينجانب از نويسندگان، سخنرانان و مطبوعات و به ويژه از صدا و سيما می‌خواهم كه اندكی از دِين خود را به آن امام عزيز و مهربان ادا نموده و به وظيفه بزرگ دينی و انسانی خود عمل كرده و با ارائه برنامه‌ها، مقالات و گفتارها و نوشته‌ها نسل امروز بخصوص جوانان عزيز را با فرهنگ پر افتخار مهدويت آشنا نموده و آنان را از دام‌ها و شبكه‌های خطرناكی كه دشمنان برای فريب افكار جوانان انداخته‌اند نجات داده و افكار خرافی و دروغين را از اين فرهنگ ناب بزدايند و همه را به سوی انسان كامل و رهنمای بزرگ بشريت يعنی امام زمان(عج) راهبری كنند.
اين مرجع تقليد ادامه داده است: انشاءالله تعالی با ارائه فرهنگ نورانی مهدوی، فساد و فجور و دروغ و بداخلاقی‌ها و منكرات و ملاهی جای خود را به صداقت و خوبی‌ها و تقوی و پاكی داده و خود و جامعه را برای تحقق جامعه بزرگ جهانی مهدوی آماده كنيم كه إنّهُم یَرَونه بعيداً وَ نَراهُ قَريباً.
از خداوند متعال خاضعانه مسألت داريم كه فرج موفور السرور آن حضرت را نزديك نموده و همه ما را از ياران واقعی ايشان قرار دهد، اللّهم عجِّل فَرجَه وَ اجعَلْنا مِنْ خَير أعْوانِه و أنْصاره بِرَحْمَتِك يا أرْحم الرَّاحمين.
لطف‌الله صافی گلپايگانی، هفتم شعبان المعظم 1434
captcha