حجتالاسلام والمسلمين محمدحسين ميرسجادی، امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) واقع در خيابان ری، در گفتوگو با خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) در مورد فعاليتهای قرآنی اين مسجد اظهار كرد: بنده از سال 1364 در اين مسجد فعاليت میكنم. ما به صورت منظم سه برنامه قرآنی را در طول هفته اجرا میكنيم.
وی ادامه داد: يكی از برنامههای قرآنی ما به صورت روزانه برگزار میشود و بعد از اقامه نماز عصر، يك صفحه از قرآن كريم تلاوت میشود كه بعد از آن ترجمه آيات نيز ارائه میشود، همچنين روزهای يكشنبه بعد از ظهر نيز تلاوت قرآن انجا میشود و در آن يك جزء كلامالله مجيد خوانده میشود.
اين مدرس حوزه علميه عنوان كرد: سومين برنامه ما تلاوت روزانه يك جزء قرآن كريم در ماه مبارك رمضان است. مردم به تلاوت قرآن و يادگيری روخوانی و روانخوانی اين كتاب آسمانی علاقه دارند. شايد گمان شود كه مردم فقط در ماه مبارك رمضان قرآن كريم را تلاوت میكنند، اما برنامه جزءخوانی در مسجد ما نشان میدهد كه عموم مردم در زمانهای ديگر نيز از برنامه جزء خوانی قرآن كريم استقبال میكنند.
حجتالاسلام ميرسجادی با اشاره به دهه تكريم و غبارروبی مساجد كه در دهه پايانی ماه شعبان است، تصريح كرد: علاوه بر برناه ويژه برای غبارروبی مساجد در دهه پايانی ماه شعبان، تلاش میشود در طول سال نيز نظافت مسجد به شكل عالی آن رعايت شود.
وی درباره هزينههای مسجد گفت: يكی از مشكلاتی كه مساجد با آن روبرو هستند، مشكلات مالی است، ما خرج مسجد و هزينههای جاری آن را از يك باب مغازه موقوفه تامين میكنيم، ولی بايد گفت كه مخارج مسجد به مراتب بيشتر از درآمد آن است. هزينههای جاری مساجد نيز از راه كمك خیّرين تامين میشود.
اين مدرس حوزه آيتالله مجتهدی در پايان اظهار كرد: كسی كه میخواهد برای تبليغ اسلام اقدام كند، در درجه اول بايد خود عامل به گفتههايش باشد. وقتی مستمعی از جلسه سخنرانی يك مبلغ بلند میشود، بايد ملاك اين باشد كه مطلب جديدی آموخته است يا حالت معنوی در او ايجاد شده باشد، نه اين كه ملاك اين باشد كه شخص چقدر خوب سخنرانی كرده است.