به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) شعبه قزوین، طاهرهبيگم سيدی، مديركل امور بانوان استانداری قزوين 24 تیرماه در نخستين همايش و نمايشگاه لباس اسلامی و ايرانی بيان كرد: امروز نخستين نمايشگاه و همايش تخصصی طراحی مد لباس اسلامی ايرانی را برگزار كرديم كه البته فاز اول كار ماست تا ظرفيت استانی را بسنجيم و بتوانيم به نقطه مطلوب برسيم.
وی افزود: برخی مصيبتهايی كه در جامعه اسلامی امروز وجود دارد، نمیتوان از آن چشمپوشی كرد، چرا كه اسلام را دچار خدشه میكند.
مديركل امور بانوان استانداری قزوين به وضعيت حجاب در جامعه انتقاد كرد و گفت: يك روز گفتيم كه اشكالی ندارد خانمها در جمع زنانه هر لباسی بپوشند چرا كه همگی به هم محرم هستند حال وقتی در برخی برنامههای مختص زنان شركت میكنيم، فضا را طوری میبينيم كه گويی از اسلام خبری نيست.
وی توضيح داد: امروز جامعه ما درگير يك بدحجابی شده، حتی برخی از افرادی كه اين بدحجابی را دارند به آئين اسلام هستند و يك روز گفتند اگر يك تار موی ما بيرون باشد يا دو سانت از مچ دست خانم ها بالاتر نمايان باشد مگر چه میشود و بعد از مدتی ديديم كه روسریها به شال تبديل شد و بعد مشکلات حجاب بانوان افزون شد و امروز میبينيم كه وضعيت چگونه شده است.
سيدی اظهار کرد: در بيداری اسلامی نقش زنان از همه اقشار مهمتر است چرا كه يك مادر مسلمان، اصيل و حقيقی میتواند نسل مسلمان را تربيت و تحويل جامعه دهد.
وی افزود: ما خيلی راه داريم بنابراين بايد فعالان عرصه طراحی، تهيه و توليد لباس نظرات خود را ارائه كنند؛ البته مقام معظم رهبری بر مد لباس تأكيد دارند تأکیدشان بر این است كه در اين مد لباس رعايت شاخصههای اسلامی نيز بشود و ما بايد طراحیهايی ارائه كنيم كه ضمن پاسخگويی به تنوعطلبی بانوان پوشش اسلامی آنها نيز رعايت شود.