راديو قرآن آمادگی ضبط تلاوت ترتيل اساتيد قرآنی را دارد
کد خبر: 2563192
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۱

راديو قرآن آمادگی ضبط تلاوت ترتيل اساتيد قرآنی را دارد

مدير شبكه راديويی قرآن در مراسم رونمايی لوح فشرده تلاوت ترتيل اساتيد حسين سبزعلی و محمدحسين سعيديان، اين تلاوت‌ها را آثاری فاخر برای بهره‌مندی جوانان و انس بيشتر با قرآن عنوان كرد و گفت: راديو قرآن آمادگی ضبط تلاوت ترتيل قاريان برجسته كشورمان را دارد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، محمدحسين محمدزاده، مدير شبكه راديويی قرآن در مراسم رونمايی لوح فشرده تلاوت ترتيل اساتيد حسين سبزعلی و محمدحسين سعيديان، اين تلاوت‌ها را آثاری فاخر برای بهره‌مندی جوانان و انس بيشتر با قرآن عنوان كرد و گفت: راديو قرآن آمادگی ضبط تلاوت ترتيل قاريان برجسته كشورمان را دارد.
در ابتدای اين مراسم استاد حسين سبزعلی سوره مباركه شمس را تلاوت كرد و پس از آن محمدحسين محمدزاده با اشاره به توليد دو اثر فاخر قرآنی برای بهره‌مندی بيشتر مردم از تلاوت‌های ترتيل و انس با قرآن گفت: بر اساس نظر سنجی‌های انجام گرفته مخاطبان با تلاوت ترتيل ارتباط بهتری برقرار می‌كنند و بسياری از جوانان تلاوت‌های ترتيل را به تلاوت تحقيق ترجيح می‌دهند.
مدير شبكه راديويی قرآن با اشاره به عملكرد 30 ساله راديو قرآن گفت: آنچه كه امروز از آن رونمايی خواهيم كرد به همت گروه تلاوت راديو قرآن تهيه شده است و ما به واسطه اهميت تلاوت ترتيل قرآن تصميم گرفتيم تا اين دو اثر را تهيه كنيم.
محمد حسين محمدزاده در ادامه به ويژگی‌های اين دو اثر پرداخت و عنوان كرد در اين دو اثر تمامی ضوابط و ويژگی‌های قرائت ترتيل رعايت شده است.
وی در ادامه سخنان خود، استفاده از رديف‌های ايرانی در تلاوت ترتيل را به عنوان ويژگی ديگر اين دو اثر معرفی كرد و افزود: ما معتقد هستيم رديف‌های ايرانی می‌تواند به زيبايی تلاوت ترتيل بيفزايد و اين اثر باعث شده تا هويت اسلامی، ايرانی افزايش يابد.
محمدزاده با اشاره به به جايگاه ترتيل در هنر تلاوت گفت: در قرآن كريم و همچنين روايات ائمه اطهار(ع) بر تلاوت ترتيل تأكيد و توصيه شده است كه اين نوع تلاوت در عرصه هنر تلاوت قرآن كريم از انواع پر طرفدار است.
مدير راديو قرآن اعلام آمادگی كرد از طرح‌های اساتيد قرآنی در ارائه تلاوت‌های فاخر استقبال شود و اميد كه با همكاری معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آينده نزديك در مسير توليد آثار فاخر قرآنی گام برداريم.
captcha