کد خبر: 2580677
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۸

يكپارچگی در تصميم‌گيری‌ها موجب ايجاد وحدت ملی می‌شود

گروه سياسي: امام جمعه كاشمر تصريح كرد: اگر همه مردم و مسئولان پيرو سيره شهدا به ويژه شهيد رجايي باشند، دشمنان نمی‌توانند تفرقه‌افكنی كنند زيرا يكپارچگی در تصميم‌گيری‌ها موجب ايجاد وحدت ملی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، نمايندگی كاشمر حجت‌الاسلام سيدقاسم يعقوبی، امام جمعه كاشمر، چهارم شهريورماه در جلسه شورای اداری كه در محل سالن اجتماعات آبفای شهرستان تشكيل شد، اظهار كرد: در روزی كه شهيد رجايی در مراسم تحليف شركت كرد، گفت: «من مقلد امام، فرزند ملت و برادر مجلسم» که اين سخن خود جای تامل بسيار دارد.
وی با بيان اينكه اگر به تحليل اين سخنان بپردازيم درمي‌يابيم اين سخنان نشأت گرفته از يك عمق و باور دينی و انقلابی است، بيان كرد: اگر مجلس و دولت برادر و پشتوانه هم باشند، می‌توانند كارهای بزرگ را با شجاعت انجام دهند.
يعقوبی با اشاره به اينكه در هيچ فرهنگی از واژه برادر استفاده نمی‌شود، ادامه داد: اين سخن را شهيد رجايی از فرهنگ دينی و قرآنی گرفته است، همچنين فرزند ملت با خادم بودن متفاوت است از همين‌رو مشاهده كرديم شهيد رجايی خدمات خود را متواضعانه زير پای ملت ايران فرش كرد.
وی افزود: اگر همه مردم و مسئولان پيرو سيره شهدا به ويژه شهيد رجايي باشند، دشمنان نمی‌توانند تفرقه‌افكنی كنند زيرا يكپارچگی در تصميم‌گيری‌ها موجب ايجاد وحدت ملی می شود.
يعقوبی با تاكيد بر اينكه بايد به مديريت كشور نگاه متخصصانه داشت، بيان كرد: اگرچه عمر دولت شهيد رجايی 36 روز بيشتر نبود اما صحبت‌ها و تصميمات او برای نسل‌‌های بعد به الگو تبديل شد.
وی با بيان اينكه آمدن شهيد رجايی چنان آرامشی در جامعه ايجاد كرد كه قابل وصف نيست، به روی كار آمدن دولت يازدهم اشاره كرد و از رئيس دولت خواست در مسير ريلی كه مجلس شورای اسلامی گذاشته، حركت كند.
امام جمعه كاشمر خاطرنشان كرد: در صورتی كه دولت از مسير اصلی خود منحرف نشود، بسياری از معضلات سياسی و اجتماعی به راحتی رفع خواهد شد.
captcha