کد خبر: 2582987
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱

كنگره بزرگداشت امامزاده علی بن جعفر(ع) در قم برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه استان قم گفت: در ادامه سلسله همایش‌های بزرگداشت امامزادگان استان قم، كنگره گراميداشت امامزاده علی بن جعفر(ع) در روزهای پايانی پائيز امسال برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عزیزی، معاون فرهنگی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه قم، گفت: طرح برگزاری سلسله کنگره‌هایی برای معرفی امامزادگان استان قم از سال گذشته آغاز شد و امسال امامزاده‌ای که معرفی خواهد شد امامزاده علی بن جعفر(ع) است.
وی اظهار کرد: با همکاری انجمن علمی حوزه علمیه قم مباحثی که قرار است در کنگره امامزاده علی بن جعفر(ع) بیان شود طرح خواهد شد، همچنین عنوان‌های نگارش مقالات نیز تعیین می‌شود.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: حضرت علی بن جعفر(ع) يكی از نوادر روزگار خود بود كه پس از شهادت امام موسی كاظم(ع) بيش از 900 روايت از او به جای مانده است و مقبره آن امامزاده شريف هم‌اكنون مانند نگينی در شهر مقدس قم می‌درخشد.
عزیزی ضمن اشاره به اينكه 27 نفر از اولاد امام جعفر صادق(ع) در استان قم مدفون هستند بيان كرد: علی بن جعفر(ع) در تاريخ بشر در انواع و اقسام علوم صاحب‌نظر بوده است و از اين رو تصميم گرفته‌ايم كه كنگره بزرگداشت آن حضرت را در شهر مقدس قم برگزار كنيم.
معاون فرهنگی اداره كل اوقاف و امور خيريه استان قم ادامه داد: دبيرخانه كنگره گراميداشت علی بن جعفر(ع) در اداره كل اوقاف و امور خيريه استان قم به نشانی قم خيابان انقلاب، نرسيده به گلزار شهدا واقع شده است.
captcha