به گزارش خبرگزاري بينالمللي قرآن(ايكنا) شعبه مركزي، حجتالاسلام سيدعلی حسينی، امام جمعه شهرستان خمين، 17 شهريورماه در مراسم كلنگزني مسجد حضرت زينب(س) اين شهرستان با استناد به آيات قرآن از مسجد بهعنوان خانه خدا نام برد و افزود: در روايات با تعبيرهاى بلندى، مانند خانه خدا، نشستنگاه پيامبران و باغ بهشتى، مسلمانان را به برقرارى ارتباط با اين كانون دلها دعوت مىكنند و به گسترش بهره گيرى از بركات مادى و معنوى مسجد تشويق مىكنند.
وی اظهار كرد: بهدليل نقش تعيينكننده مسجد در حاكميت ارزشهاى دينى، روايات اسلامى تأكيد فراوانى در گسترش فرهنگ ساختن مسجد در جامعه اسلامى دارند و توصيه مىكنند مسلمانان به هر اندازه كه مىتوانند با ساختن مسجد در هر جایى كه مورد نياز باشد در شهر و روستا و جادههاى ارتباطى به گسترش اين فرهنگ كمك كنند.
امام جمعه خمين در پايان به حديثي از پيامبر(ص) اشاره كرد كه ميفرمايد؛ من بنى مسجدا يبتغي به وجهالله بنىالله له بيتا فيالجنة؛ هر كس مسجدى بسازد اگرچه به قدر آشيانه مرغ سنگخواره باشد خداوند براى او خانهاى در بهشت خواهد ساخت.
يادآور ميشود، مسجد حضرت زينب(س) در شهرك بهاران،بهار 9 و در قطعه زمينی به مساحت 4 هزار متر و بنای 600 متر در شهرستان خمين احداث میشود.