به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه آسيای مركزی، این دوره آموزشی از روز سهشنبه، 12شهریورماه، با حضور بيش از 70 تن از ائمه جماعات و خطيبان ازبك آغاز شد.
در مراسم افتتاح این برنامه، عثمانخوانعليماف، مفتی اعظم و رئيس اداره دينی رسيدگی به امور مسلمانان، آرتيقبيك يوسفاف، رئيس كميته امور دينی وابسته و شورای وزيران و محمدنظر قيوماف، مدير بخس مساجد اداره دينی رسيدگی به امور مسلمانان ازبكستان حضور داشتند.
همچنن، میهمانان حاضر در مراسم افتتاحیه این برنامه آموزشی در خصوص وظايف و مسئوليتهای اصلی مساجد و ائمه جماعت مطالبی بیان کردند و به سؤالات و پرسشهای متعدد شركتكنندگان پاسخ گفتند.
بر اساس اين گزارش دوره آموزش و تكميل دانش و مهارت ائمه جماعات و خطيبان ازبكستان در شهر سمرقند تا روز یکشنبه، 12 آبان ماه ادامه پیدا میکند.