به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا)، مهدی لسانی، رئيس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با بيان اينكه در ايام دهه كرامت هر روز نشستی با عنوان «تدبير در قرآن و سيره معصومين(ع)» در دارالقرآن حرم مطهر ثامنالحجج(ع) برگزار میشود، اظهار كرد: در اين ايام هر روز كرسی تلاوت قرآن در جوار عترت از ساعت 16 تا 19 و برنامه ترتيلخوانی قرآن كريم پس از نماز صبح در رواق بزرگ امام خمينی(ره) حرم مطهر تدارك ديده شده است.
وی با بيان اينكه از فعالان قرآنی حرم مطهر در اين ايام تقدير میشود، گفت: چهارشنبه، 20 شهريورماه، همايش تقدير از 170 بانوی فعال قرآنی كه از ماه مبارك رمضان تا دهه كرامت به عنوان قاری، حافظ و مفسر با آستان قدس رضوی همكاری داشتهاند، برگزار میشود.
لسانی در ادامه با اشاره به اجرای ويژهبرنامه «سيب بهشت» در سالروز ميلاد مسعود حضرت فاطمه معصومه(س)، عنوان كرد: ويژهبرنامه سيب بهشت، با حضور 300 نوجوان دختر با هدف ايجاد فضای شاد قرآنی و تبيين سيره حضرت معصومه(س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
وی همچنين از برگزاری اختتاميه دوازدهمين جشنواره علوم قرآن و حديث در 24 شهريورماه خبر داد و اظهار كرد: در جشنواره علوم قرآن و حديث كاركنان آستان قدس رضوی، پنج هزار نفر در رشتههای مختلف علوم قرآنی شركت كردهاند.
رئيس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در ادامه از رونمايی دو محصول قرآنی در دهه كرامت خبر داد و گفت: كتاب روخوانی قرآن كريم تأليف حجتالاسلام والمسلمين يعقوبی و محصول چند رسانهای «خانه وحی»، شامل چهار لوح فشرده از تلاوتهای قاريان مصری كه در طی 10 سال گذشته در حرم مطهر امام رضا(ع) تلاوت كردهاند، رونمايی میشود.
وی يادآور شد: در محصول چند رسانهای «خانه وحی»، 23 تلاوت از 14 قاری مصری گنجانده شده است كه در اين ايام به مخاطبان دارالقرآن حرم مطهر ثامنالحجج(ع) اعطا میشود.