به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه لرستان، حجتالاسلام محمدرضا مبلغی، مدير مرکز مدیریت حوزههای علميه استان لرستان روز سهشنبه، 19 شهريورماه از ارتقاء دو مدرسه علميه استان به سطح دو خبر داد و گفت: مدرسه علميه كماليه خرم آباد و مدرسه علميه امام صادق بروجرد مجوز سطح دو حوزه دريافت كردهاند.
وی با بيان اينكه تعداد ديگری از مدارس علميه استان نيز پيگير دريافت مجوز سطح دو حوزه هستند، افزود: در سالهای آينده اين تعداد مدرسه علميه نيز به سطح دو ارتقا خواهند يافت.
حجتالاسلام مبلغی با اشاره به اينكه سطح يك حوزه از پايه يك تا پايه 6 به مدت 6 سال طول میكشد، اضافه كرد: طلاب در اين دوره علاوه بر ساير دروس اين سطح، دروس ادبيات، منطق، فقه و اصول را نيز می گذرانند.
مدير مرکز مدیریت حوزههای علميه استان لرستان گفت: چنانچه طلاب قبل از ورود به مدارس علميه در مراكز دانشگاهی تحصيل كرده باشند، امكان معادل سازی دروس با دروس حوزه را نخواهند داشت.