به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه گيلان، حسين نبیلو، دبير شورای زكات كميته امداد كشور روز گذشته، 27 شهريورماه در همايش «زكات در مسير حماسه سياسی» كه در مصلی رشت برگزار شد، با بيان اينكه همانگونه كه نماز، نماد و رمز انسان است، زكات نيز نماد مخلوقات خداوندی است، اظهار كرد: كميته امداد در امر زكات تخصصی عمل میكند و تلاشهای خوبی در گيلان جهت تبليغ و فرهنگسازی پرداخت زكات صورت گرفته است.
نبیلو با تاكيد بر اينكه مومنين گيلان در نوع خود بینظير هستند، گفت: مردم ضمن اينكه زكات پرداخت میكنند آنچه را كه در دست دارند به مردم میدهند؛ اين در حاليست كه در سال 88، دو ميليون تومان و در سال 89، 5 ميليون تومان در گيلان زكات جمعآوری شده است.
در ادامه اين همايش حسين علیمحمدی مديركل كميته امداد امام خمينی(ره) گيلان با بيان اينكه در سال 90 با برپايی همايش زكات مقدار درآمد زكات به 375 ميليون تومان رسيد، بيان كرد: گفتمان پرداخت زكات بايد برای مردم تعيين شود تا مردم به باور زكات مانند نماز برسند؛ در سال 91 در همايش زكات يكهزار نفری روحانيون مقدار قابل توجهی زكات جمعآوری شد كه اين امر با ترويج زكات نماينده ولی فقيه در گيلان بوده است.
علیمحمدی با تصريح بر اين مطلب كه پايان سال 91 در گيلان يك ميليارد و 550 ميليون تومان زكات جمعآوری شده كه اين امر با پشتوانه معنوی و علمی زكات صورت گرفت، از همكاری خوب و ارزشمند عاملين زكات، تقدير و تشكر كرد و ادامه داد: همكاری ائمه جمعه، استاندار و مديركل اوقاف استان درخصوص تخصيص مبلغ معادل زكات قابل تقدير است.