ضرورت انتقال فرهنگ جامع انقلاب به نسل جديد
کد خبر: 2598099
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷

ضرورت انتقال فرهنگ جامع انقلاب به نسل جديد

گروه اجتماعی: نماينده ولی ففقيه در مازندران در مراسم كلنگ‌زنی مصلی جمعه گتاب با اشاره به اينكه فرهنگ به جا مانده از گذشتگان به‌ويژه فرهنگ جامع انقلاب و دفاع مقدس بايد به نسل جديد منتقل شود، اظهار كرد: مردم و نسل‌های كنونی و آينده بايد بدانند كه اين دين و مذهب به راحتی به اين جايگاه نرسيده و آنان پيرو اين دين الهی نشدند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه مازندران، نمايندگی بابل‌ آيت‌الله نورالله طبرسی، نماينده ولی فقيه در استان مازندران ظهر امروز، 9 مهرماه ‌در مراسم كلنگ‌زنی مصلی جمعه گتاب با گراميداشت هفته دفاع مقدس و رشادت‌های شهدا و جانبازان، گفت: اهدا جان سخت‌تر و سنگين‌تر از اهدا جان است ولی با اين حال مردم متدين ما به اين درجه رفيع رسيده‌اند كه از جان خود در راه حفظ اسلام بگذرند و به درجه شهدات نايل آيند، از سوی ديگر امروزه نيز همين مردم مال خود ار در جهت اسحكام بخشی راه شهدا صرف ساخت اماكنی چون مصلا می‌كنند.
وی با اشاره به سابقه ديرينه دينی و مذهبی بخش گتاب، اين منطقه را به دليل داشتن علماء دينی و دانشمندان علمی جزو مناطق تاثير گذار مازندران دانست، و افزود: در اين منطقه و مناطق اطراف آن علما و انديشمندان بنامی بوده و هستند به همين دليل بر ائمه جمعه، جماعات و فرهيختگان اين بخش فرض است تا با پاشداست مقام شامخ اين عزيزان در قالب كتاب و مراسم‌های مختلف خدمت ماندگاری از خود به جا گذاشته و جايگاه آنان را مجدد زنده كنند.
طبرسی با اشاره به اينكه مردم و نسل‌های كنونی و آينده بايد بدانند كه اين دين و مذهب به راحتی به اين جايگاه نرسيده و آنان پيرو اين دين الهی نشده‌اند، اظهار كرد: گرچه بعد از انقلاب تحول عظيمی در سطح جامعه انجام شده ولی اين امر به تنهايی كافی و لازم نيست؛ لذا مسئولين بايد بيش از اين به فكر مردم بوده و برای آنان فعاليت كنند.
وی با اشاره به اينكه فرهنگ به جا مانده از گذشتگان به ويژه فرهنگ جامع انقلاب و دفاع مقدس بايد به نسل جديد منتقل شود، افزود: ساخت اماكن فرهنگی و مذهبی نقش به سزايی در اين امر دارد لذا برای تحقق آن بايد تلاش مضاعف صورت گيريد كه اين امر نيز در پرتو همدلی مردم و مسئولين محقق می‌شود، اما با توجه به شرايط حاد كشور و تحريم‌های همه جانبه مردم بايد بيشتر پای كار بيايند.
نماينده ولی فقيه در مازندران با اشاره به اينكه وجود استاندار بومی گام مؤثری در رفع مشكلات مازندران است، خاطرنشان كرد: در گذشته استانداران غير بومی برای مازندران از سوی دولت معرفی می‌شد كه اين خود ضربه سنگينی به اين استان وارد می‌كرد چرا كه تا اين افراد با فضای استان آشنا می‌شدند، يا دولت تغيير می‌كرد و يا دولت آنان را جا به جا می‌كرد.
وی با اشاره به اينكه مسئولان و مردم بايد در كنار هم حامی استاندار باشند، خاطر نشان كرد: وظيفه استاندار مديريت صحيح و كارآمد است ولی همراهی و همكاری وظيفه همه ما است چرا كه ايشان درد آشنا با مشكلات مردم بوده و به درستی اين مشكلات را لمس كرده‌ است.
یادآوری می‌شود که كه كلنگ احداث مصلی جمعه گتاب در زمينی به مساحت بيش از 5 هزار مترمربع و اعتباری بالغ‌بر 3ميليارد تومان به زمين زده شد.
captcha