دومين سالگرد برگزاری كرسی‌های تلاوت شورای عالی قرآن برگزار شد
کد خبر: 2601273
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱

دومين سالگرد برگزاری كرسی‌های تلاوت شورای عالی قرآن برگزار شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: مراسم دومين سالگرد برگزاری كرسی‌های تلاوت شورای عالی قرآن امروز، 16 مهرماه، در مسجد امام حسين(ع) تهران و با حضور سيدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نايب‌رئيس مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، مراسم دومين سالگرد برگزاری كرسی‌های تلاوت اذان‌گاهی شورای عالی قرآن امروز، سه‌شنبه، 16 مهرماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نايب رئيس مجلس شورای اسلامی، محمدحسين محمدزاده، مدير شبكه راديويی قرآن، سيدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن و جمعی از قاريان و حافظان برجسته كشورمان در مسجد امام حسين(ع) برگزار شد.
در ابتدای اين مراسم سعيد طوسی، قاری بين‌المللی كشورمان به تلاوت آياتی از كلام‌الله وحی پرداخت و در ادامه آن نيز اذان ظهر به افق تهران با اجرای محمدحسين سبزعلی، قاری بين‌المللی كشورمان اجرا شد.
در بخش دوم اين مراسم كه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار شد، سيدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن به عنوان اولين سخنران به پشت تريبون رفت و در سخنان كوتاهی به ارائه گزارشی كوتاه از كرسی‌های تلاوت اذان‌گاهی قرآن كريم پرداخت.
سرابی با اشاره به اينكه برنامه برگزاری كرسی‌های تلاوت قرآن كريم از سال 1390 و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری را‌ه‌اندازی شد، گفت: تلاوت قرآن كريم يكی از سيره‌های نبوی(ص) است و پيامبر اكرم(ص) بارها به برخی از اصحاب خود امر می‌فرمودند تا در حضور آن حضرت آياتی از كلام‌الله وحی را تلاوت كنند.
قائم مقام شورای عالی قرآن تصريح كرد: شورای عالی قرآن در طول هفته سه كرسی تلاوت قرآن كريم را با حضور قاريان بين‌المللی و ممتاز كشور اجرا می‌كند كه پخش زنده يكی از اين كرسی‌ها به نوبت از از راديو قرآن از ويژگی‌های اين كرسی‌ها است.
سرابی با تأكيد بر اينكه دو كرسی ديگر نيز به صورت برنامه‌های توليدی از راديو قرآن پخش می‌شوند، اظهار كرد: شورای عالی قرآن علاوه بر برگزاری اين كرسی‌های تلاوت قرآن كريم در تهران اقدام به برگزاری چنين كرسی‌هايی با همكاری برخی دستگاه‌ها در استان‌های محروم كرده و اين برنامه را در دستور كار خود قرار داده است.
سخنرانی محمدحسين محمدزاده، مدير شبكه راديويی قرآن بخش ديگری از برنامه‌های دومين سالگرد برگزاری كرسی‌های تلاوت شورای عالی قرآن بود، محمدزاده در اين بخش با اشاره به اينكه راديو قرآن افتخار انتشار اصوات الهی را وظيفه خود می‌داند، گفت: بر اساس يكی از آيات شريفه سوره مباركه «بقره» نماز ظهر مهم‌ترين نماز است، زيرا كه مشغوليات زندگی ممكن است انسان را از ادا كردن اين فريضه در اول وقت بازدارد و برای همين هم اهميت اين وعده در قرآن كريم و در سوره بقره آمده است.
وی با تأكيد بر اينكه كرسی‌های تلاوتی كه از راديو قرآن به صورت زنده پخش می‌شود، در 90 درصد از مساجد سطح شهر تهران نيز پخش می‌شود، افزود: تكريم افرادی كه در برگزاری اين كرسی‌های تلاوت قرآن دست داشته‌اند، حقيقتاً كاری شايسته است، هر چند كسانی كه در راه دين تبليغ می‌كنند، پاداش اصلی خود را از خداوند متعال خواهند گرفت.
مدير شبكه راديويی قرآن در پايان با اشاره به اينكه برپايی كرسی‌های تلاوت قرآن كريم باعث ايجاد انگيزه در قاريان جوان خواهد شد، تصريح كرد: راديو قرآن اعلام می‌كند، برای حفظ ميراث ارزشمند هنر تلاوت قرآن كريم از تمام ظرفيت‌های خود استفاده خواهد كرد و در اين راه از هيچ تلاشی فروگذار نمی‌كند.
سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نايب‌رئيس مجلس شورای اسلامی بخش ديگری از اين مراسم بود. وی در سخنانی با اشاره به يكی از سخنان امام علی(ع) گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمايند كه «اگر می‌خواهيد با خداوند سخن بگوييد، نماز بخوانيد و اگر می‌خواهيد خداوند متعال با شما سخن بگويد، قرآن بخوانيد».
وی در ادامه با تأكيد بر اينكه استفاده از معارف قرآن كريم نيازمند آگاه بودن نسبت به ادبيات قرآن كريم است، افزود: برای بهره‌گيری از معارف قرآن كريم بايد با زبان قرآن آشنايی پيدا كرد. دانستن ترجمه قرآن كريم گام اول برای ارتباط با قرآن كريم است.
در بخش پايانی اين مراسم نيز از دست‌اندركاران برگزاری كرسی‌های تلاوت قرآن كريم در بخش‌های مختلف نيز تجليل به عمل آمد كه در اين بين از دبير سرويس فعاليت‌های قرآنی خبرگزاری ايكنا با اهدای لوح ياد بود تجليل شد.
captcha