شيعه با غدير معنا پيدا می‌كند
کد خبر: 2607442
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲

شيعه با غدير معنا پيدا می‌كند

آيت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی‌ گلپايگانی گفت: شيعه با غدير معنی پيدا می‌كند و با غدير هویّت خود را می‌يابد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، آيت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی ‌گلپايگانی در پيامی به اجلاس غدير در مشهد اظهار كرد: غدير بزرگترين عيد تاريخ بشريت است و حقيقت اين است كه شيعه برای غدير و غدير برای همه چيز است،.
وی ادامه داد: هويت و شخصيت شيعه غديری است؛ غدير، رمز پايداری و استقامت آزادمردان جهان در طول تاريخ و حقيقت اسلام و اديان الهی است.
اين مرجع تقليد بيان كرد: بركه جوشان غدير است كه تشنگان حقيقت و عدالت را در طول تاريخ سيراب می كند و درخت تنومند خداپرستی و توحيد و نبوّت را آبياری می‌كنند.
وی يادآور شد: آنانی كه از اين چشمه گوارا نوش‌جان كردند، حيات ابدی يافته و زندگی برايشان معنی پيدا می‌كند و آنان كه قطره‌ای از غدير با بركت نوشيدند به حوض كوثر نبوی اتصال پيدا كرده و سر مست جام ولای غدير شدند، از هر آنچه داشتند در اين راه گذشتند و خود را فدا كردند.
آيت‌الله‌العظمی صافی بيان كرد: ورق پايانی كتاب تنومند غدير هنوز نوشته نشده است كه تا ظهور موفور السرور آخرين خورشيد سلاله غدير اين كتاب مفتوح و باز است و با امضای آن امام عزيز به سرانجام می‌رسد.
اين مرجع تقليد يادآور شد: غدير، روز ميثاق و روز بيعت تازه با مولای انسانيت و با يگانه امام دادگستر و برپاكننده حكومت عدل واحد جهانی است و ما چه بگوئيم درباره غدير كه هر چه بگوئيم و هزاران كتاب در وصف آن نوشته شود هنوز هم چيزی گفته نشده و عقول و افكار انسان ها عاجز و ناتوان از آن هستند.
وی عنوان كرد: اينجانب از همه اهل ايمان می‌خواهم كه چراغ جشن‌های غديريه را در سراسر جهان هميشه روشن نگه دارند و تا روز قيامت به نسل‌های آينده برسانند و قلب مقدس قطب عالم امكان حضرت ولی‌عصر(عج) را از خود خشنود كرده و مشمول دعای خير آن حضرت باشند.
آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی بيان كرد: ما هر چه داريم از غدير است و عزّت، شرف و اعتبار دين و مملكت و نظام، همه و همه در سايه غدير است.
اين مرجع تقليد در پايان يادآور شد: دوری از غدير، ظلمت، جهل، بدبختی، بيچارگی و ذلّت و زبونی است و نزديكی به غدير، حيات طیّبه انسانی و رشد و شكوفايی و سعادت دنيا و آخرت است.
captcha