ده‌ها تن از دینداران آذری مقابل دادگاه باکو بازداشت شدند
کد خبر: 2610410
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰

ده‌ها تن از دینداران آذری مقابل دادگاه باکو بازداشت شدند

شعب خارجی: تعدادی از شهروندان آذری كه برای شركت در جلسه دادگاه طالح باقراف، روحانی سرشناس آذری حضور يافته بودند، مورد حمله ناگهانی و خشونت آميز پليس قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آسیای مرکزی، در پی بازداشت این افراد، تشكل اجتماعی «دفاع از ارزش‌های ملی و معنوی» با صدور بيانيه‌ای با اشاره به بازداشت ده‌ها تن از دينداران آذربايجانی در مقابل دادگاه باكو از سوی پليس، اينگونه رفتار با شهروندان را به منزله تلاش برای ايجاد شكاف بين دين و دولت، دخالت عليه حقوق شهروندی برای برگزاری تجمعات آزاد و ناديده گرفتن حقوق بشرتلقی و اقدام خشونت آميز پليس را محكوم كرده است.
همچنين در اين بيانيه خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان و مجازات آن عده از نیروهای پليس شده‌اند كه به گفته آن‌ها با سوءاستفاده از پست و مقام خود رفتار خشونت آميزی با شهروندان داشته‌اند.
بنابر گفته رسانه‌های آذری به نقل از مسئول رسانه‌ای وزارت كشور آذربايجان، علت بازداشت اين افراد را دادن شعار در محوطه دادگاه و بر هم زدن نظم عمومی از سوی آنان اعلام كرده است.
یادآوری می‌شود، طالح باقراف، روحانی سرشناس آذری از طرف اداره پليس منطقه صابونچی باكو بازداشت شده و پليس وی را به اتهام كذب حمل و نگهداری مواد مخدر بازداشت كرده است.
captcha