کد خبر: 2613261
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

برپایی «خیمه بزرگ» پذیرایی از زائران حسینی در مرز چذابه

گروه اجتماعی: شهردار اهواز با تأکید بر پذیرایی هر چه بهتر از زوار اهل بیت(ع) از برپایی خیمه بزرگ پذیرایی از زائران در چذابه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به نقل روابط عمومی شهرداری اهواز روز گذشته شنبه، 7 آذر نشست  شهردار اهواز با مدیران ساماندهی زوار حسینی در مرز چذابه تشکیل شد.

این نشست با حضور آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، سردار سلیمانی دبیر قرارگاه اربعین، ناصر حویزاوی مدیرکل سازمان حج و زیارت استان، برخی اعضای شورای اسلامی اهواز برگزار شد.

حویزاوی به ارائه گزارشی از اقدامات در حال انجام منطقه پرداخت و به لزوم مشارکت سایر نهادها در امر ساماندهی زائران اربعین حسینی و کمک به موکب‌های حسینی مستقر در منطقه چذابه در حوزه بهداشت و تغذیه و اسکان تاکید کرد.

موسوی،‌ نیز با بیان اینکه مدیریت فعالیت‌های نقطه مرزی چذابه در روزهای منتهی به اربعین به شهرداری کلانشهر اهواز واگذار شد، بر این نکته تاکید کرد که تمرکز مدیریت در دستان شهرداری اهواز باعث سامان یافتن هر چه بیشتر امور و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه خواهد شد.

وی در تبیین اقدامات انجام شده اهواز، گفت: شهرداری اهواز بر مبنای مصوبه شورای اسلامی این شهر در این محل حضور یافته تا افتخار خدمات‌رسانی به زائران حسینی را داشته باشد. مسئولیت حمل و نقل زائران در محدوده مرزی چذابه بر عهده شهرداری اهواز است و این مدیریت به هر میزان که لازم باشد اتوبوس در اختیار متولیان این امر خواهد گذاشت.

وی عنوان کرد: 35 نفر از نیروهای خدماتی در این منطقه مستقر شده و به تدریج و با افزایش زائران این تعداد نیز افزایش خواهند یافت. افزون بر این شهرداری اهواز اقداماتی را به‌منظور بهبود وضعیت بهداشتی منطقه در نظر گرفته است. زیرسازی‌های لازم برای استقرار مواکب حسینی نیز در این نقطه انجام شده است.

موسوی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی انجام شده در این نقطه مرزی، با تأکید بر اینکه شهرداری اهواز آمادگی به‌عهده گرفتن مسئولیت امور فرهنگی منطقه چذابه را در این برهه زمانی دارد، تصریح کرد که به منظور پوشش هرچه بهتر اخبار این منطقه همکاری لازم با رسانه‌های خبری انجام خواهد شد.

شهردار اهواز در پایان این نشست  برای تسریع در امور، دوائی فر قائم مقام شهرداری اهواز را به‌سمت شهردار موقت نقطه مرزی چذابه منصوب کرد و گفت: خدمات‌رسانی شهرداری اهواز تا پایان اربعین حسینی به زایران ادامه دارد.

captcha