مراسم اربعین حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد
کد خبر: 2617896
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸

مراسم اربعین حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه: مراسم باشکوه اربعین حسینی با حضور گسترده زائران از سراسر کشور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و بیوت مراجع عظام تقلید در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، همچنین مراسم عزاداری و سوگواری اربعین حسینی با حضور علما و شخصیت های حوزوی در بیوت و دفاتر مراجع تقلید برگزار ‌شد.
در این برنامه ها سخنرانان به بیان اهمیت و عظمت راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی پرداختند و این اجتماع بی نظیر را خاری در چشمنان دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) دانستند.
این مراسم ها در بیوت حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، عبدالله جوادی آملی، موسوی اردبیلی و همچنین سایر علما برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد نیز در مراسم اربعین حسینی در حرم مطهر، با اشاره به برگزاری مراسم اربعین برای امام حسین (ع) گفت: بر اساس روایتی از موسی کاظم، یکی از ویژگی های مؤمنان، خواندن زیارت اربعین است که نشان از اهمیت این روز در سیره معصومین (س) و مؤمنان معرفی کرد.
وی با اشاره به مقام شفاعت اهل بیت (ع) در روز قیامت گفت: اگر انسان در این دنیا نسبت به اهل بیت (ع) ارتباط نداشته باشد، در روز قیامت نیز این شفیعان را فراموش کرده و از شفاعت آنها بی بهره می ماند.
وی ادامه داد: انسان باید در دنیا اعمالی انجام دهد تا در روز قیامت بهانه ای برای شفاعت اهل بیت (ع) داشته باشد و خود را به محبت اهل بیت (ع) نزدیک کند.
حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به مقام تربت امام حسین (ع) در قبولی نمازها گفت: سجده بر تربت امام حسین (ع) در معارف اسلامی توصیه های زیادی به آن شده است، این جای تأسف دارد که برخی مساجد نه تنها مهرهایی با تربت کربلا ندارند، بلکه به جای آن، سنگ می گذارند.
وی افزود: این در شرایطی است که بر اساس روایت معصوم، یکی از ویژگی های مؤمنان سجده کردن بر خاک، به ویژه پیشانی گذاشتن بر تربت کربلا است.

captcha