تأثیر شعر آئینی در معرفت‌افزایی حسینی بی‌‎نظیر است
کد خبر: 2618642
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
میلانی:

تأثیر شعر آئینی در معرفت‌افزایی حسینی بی‌‎نظیر است

گروه هنر: رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: ورود حماسه کربلا به حیطه شعر، یقیناً یکی از عوامل ماندگاری و پایایی نهضت عاشوراست و تأثیر شعر آئینی در معرفت‌افزایی حسینی بی‎نظیر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، سومین نشست از سری نشست‌‎های ادبیات آئینی و عاشورایی امروز، 24 آذر به‌‎مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) و با حضور اساتید و شاعران عرصه ادبیات آئینی در محل حوزه هنری این استان برگزار شد.

حسن میلانی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در این نشست گفت: شعر عموماً و شعر آئینی خصوصاً میراث فرهنگی است که ما باید به‌عنوان یک اثر دینی و ملی از این میراث حفاظت کنیم تا کارهای فرهنگی در عرصه عاشورا و کربلا افزایش یابد.

میلانی ادامه داد: برگزاری چنین جلساتی در ایام‌های مناسبتی و غیرمناسبتی منبع ظهور و بروز اشعار حسینی در عرصه شعر و ادبیات آئینی است.

وی همچنین با تأکید براینکه شعر‌های ارزشمند در زمینه معارف عاشورایی می‌تواند در بسیاری از فعالیت‌های حسینی تأثیرگذار باشد، افزود: ورود حماسه کربلا به حیطه شعر، یقیناً یکی از عوامل ماندگاری و پایایی نهضت عاشوراست و تأثیر شعر آئینی در معرفت‌‎افزایی حسینی بی‌نظیر است.

رئیس حوزه هنری استان اضافه کرد: حضور پررنگ شعر در روایت ماجرای عاشورا و قالب نافذ مرثیه در سوگداشت ماجرا از سویی پیونددهنده میان عواطف و دل‌های سوخته و حقیقت جریان ظهر عاشوراست و از سوی دیگر به نوبه خود باعث غنا و اعتلای اشعار و مراثی است.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید ابوالفضل حسنی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۱۰:۲۸
0
0
عالی
captcha