
صدیقه اسکندری، معاون فرهنگی مدرسه حضرت زینب(س) شهرستان ایذه در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از برگزاری مرحله دوم مسابقات جشنواره قرآن کریم این مدرسه علمیه خبر داد.
وی گفت: مرحله اول مدرسهای مسابقات سراسری جشنواره قرآن کریم با حضور 70 طلبه در رشتههای قرائت(به روش ترتیل بدون صوت و لحن)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم(نسیم)، تفسیر(تبیان) و حفظ موضوعی آیات و روایات همراه با ترجمه(اشراق) برگزار شد.
معاون فرهنگی مدرسه حضرت زینب(س) شهرستان ایذه تصریح کرد: آزمون ترجمه و مفاهیم قرآن کریم(نسیم) ویژه پایههای دوم، آزمون تفسیر(تبیان) برای طلاب پایه سه و آزمون حفظ موضوعی آیات و روایات همراه با ترجمه(اشراق) برای طلاب پایه چهارم است. علاوه بر موراد مذکور طرح قرائت قرآن کریم برای پایههای اول و دوم همزمان با مرحله دوم مسابقات جشنواره قرآن کریم برگزار میشود.
یادآور میشود، مسابقات سراسری جشنواره قرآن کریم از سوی معاونت فرهنگی ـ تربیتی مرکز مدیریت مدارس علمیه کشور با هدف تداوم انس طلاب با قرآن و بهرهگیری آنها از فرامین بلند قرآن کریم در سراسر مدارس علمیه کشور برگزار میشود.