بیش از ۱۰ هزار حدیث علم‌آموزی در متون اسلامی وجود دارد
کد خبر: 2624923
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

بیش از ۱۰ هزار حدیث علم‌آموزی در متون اسلامی وجود دارد

گروه اندیشه: رئیس آموزش و پرورش ابهر با تأکید بر این‌که در آیات فراوانی از قرآن کریم به تدبیر، تعقل و تفکر اشاره شده است، گفت: بیش از ۱۰ هزار حدیث در زمینه علم و ارزش علم‌آموزی ثبت شده که نشان‌دهنده ارزش تحقیق و تفکر در دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، موسی رضایی، رئیس آموزش و پرورش ابهر ظهر امروز، اول دی در در همایش «جایگاه و اهمیت پژوهش در مدارس» که در دبیرستان کوثر هیدج برگزار شد، با اشاره به اهمیت پژوهش در آموزش و پرورش به عنوان هسته اولیه توسعه کشور، تصریح کرد: دین اسلام بیشترین اهمیت را به پژوهش داده و مسلمانان را به انجام آن تشویق می‌کند.
وی با تأکید بر این‌که در آیات فراوانی از قرآن کریم به تدبیر، تعقل و تفکر اشاره شده است، عنوان کرد: بیش از 10 هزار حدیث در زمینه علم و ارزش علم‌آموزی ثبت شده که نشان‌دهنده ارزش تحقیق و تفکر در دین مبین اسلام است.
رئیس آموزش و پرورش ابهر از برگزاری همایش بزرگ اثیر‌الدین ابهری، همایش استانی «توسعه فرهنگ دانش‌آموزی و معلمی»، کنفرانس «عفاف و حجاب» خبر داد و افزود: از دانش‌آموزان و فرهنگیان دعوت می‌شود که با تدوین مقالات و پژوهش‌های خود در این همایش‌ها شرکت کنند.
رضایی با بیان اینکه کسب تجربیات شخصی یکی از روش‌های علمی برای رشد استعداد‌های دانش‌آموزان است، اظهار کرد: معلمان باید در کلاس‌ها به فعالیت‌های درس‌پژوهی و ترغیب دانش‌آموزان برای ارائه پژوهش‌های موردی توجه ویژه داشته باشند.
به گزارش ایکنا، در پایان این همایش، مسئولان و شرکت‌کنندگان در این مراسم از نمایشگاه دستاوردهای پزوهشی فرهنگیان و دانش‌آموزان دبیرستان کوثر هیدج بازدید کردند.

captcha