به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، بهروز بزرگی، رئیس مرکز ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران(مرکز هاتف) سهشنبه 22 دیماه در پاسخ به سؤالات خبرنگاران با بیان اینکه مرکز هاتف پس از ادغام 3 نهاد ایثارگری در سال 83 و انجام یک آسیبشناسی در زمینه نارساییهای ارتباطی جامعه ایثارگری با بنیاد ایجاد شد، گفت: مرکز هدایت الکترونیک تأمین فراگیر، به صورت یک بسته الکترونیکی ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه اعضای هاتف به عنوان وکلای جامعه شاهد و ایثارگر هستند، افزود: با توجه به شناختی که کارکنان بنیاد از ساختار بنیاد دارند میتوانند از طریق تلفن 1616 درخواستهای جامعه ایثارگری را اخذ و به حوزههای تخصصی مربوط ارجاع دهند.
بزرگی ادامه داد: با توجه به عدم اطلاعرسانی دقیق به جامعه ایثارگری از نوع خدمات قابل ارائه در بنیاد و با در نظر گرفتن وجود بروکراسی در بنیاد، اعضای هاتف به عنوان نمایندگان بنیاد درخواست جامعه شاهد و ایثارگر را پیگیری و به حوزههای تخصصی خود ارجاع میدهند.
وی با اشاره به اینکه در سال 1384 این فرایند در هیچ دستگاهی موجود نبود و بنیاد از پیشتازان این امر بود، گفت: ما سعی داشتیم تا از این طریق رضایتمندی جامعه شاهد و ایثارگر از خدمترسانی در بنیاد را افزایش دهیم.
بزرگی با بیان اینکه در سال 1384 در 360 نقطه از بنیاد این مرکز ایجاد شده است، افزود: هدف مرکز هاتف، مدیریت امور جاری، مدیریت مسایل و مشکلات بر اساس نوع مشکل، مدیریت پیگیری و فرایند حصول نتیجه و شناختسازی از گلوگاههای اداری در بنیاد است.
رئیس مرکز ارتباطات و مراجعات بنیاد بیان کرد: شماره تلفن 1616 یک فضای راحت ارتباطی است و دسترسی را برای جامعه شاهد و ایثارگر مهیا کرده و آسیبشناسی اجتماعی ایثارگران را پیگیری میکند. هدف هاتف رفتن به سمت دولت الکترونیک و تحقق اهداف دولت تدبیر و امید در راستای چابکسازی، کوچکسازی و دسترسی راحت جامعه شاهد و ایثارگر به خدمات است.
بزرگی ادامه داد: در حال حاضر و با توجه به نگاه نوآورانه حجتالاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اجرای دولت الکترونیک در بنیاد، مراجعات جامعه ایثارگری به بنیاد کاهش یافته و خدماترسانی به این جامعه با در نظر گرفتن مشکلات خاص جسمانی و سنی آنها با سرعت و سهولت بیشتری دنبال میشود.
وی با تاکید بر ارتباط مرکز هاتف با دفتر مقام معظم رهبری، نهاد ریاست جمهوری و دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: مرکز هدایت الکترونیک تامین فراگیر به عنوان یک نقطه تماس منحصر به فرد، ورودی و خروجی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب میشود.
وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و ایجاد رضایتمندی جامعه هدف از خدمات رسانی بنیاد از جمله مشخصه های تحقق دولت الکترونیک در یک سازمان است، افزود: حدود 60 تا 70 درصد درخواستها از هاتف در زمینه اطلاعرسانی است که اگر اطلاعرسانی صحیح و شفافسازی ارائه خدمات به جامعه هدف به درستی انجام شود، مشکلات بسیاری از مراجعان به هاتف مرتفع خواهد شد.
بزرگی در پاسخ به این سوال که پاسخگویی به بسیاری از مشکلات جامعه شاهد و ایثارگر روشندل بنیاد چگونه انجام میشود، گفت: طرح سپاس و دیدار با جامعه ایثارگری با همکاری اداره کل مددکاری بنیاد و مرکز هاتف و با هدف تکریم ایثارگران و رسیدگی به مشکلات آنها انجام میشود که از نقاط قوت این طرح میتوان به اخذ درخواستهای جامعه هدف و پیگیری این درخواستها تا حصول نتیجه اشاره کرد.
وی در ادامه در پاسخ به میزان شناخت جامعه ایثارگری از مرکز هاتف، اظهار کرد: متاسفانه تبلیغات محیطی در راستای معرفی 1616 به جامعه در حد رضایتبخشی نبوده است که این مسئله هم اکنون در اولویت برنامههای کاری هاتف قرار دارد، چرا که اطلاعرسانی از آخرین قوانین در حوزه ایثارگری در بنیاد از وظایف اصلی هاتف است.
رییس مرکز ارتباطات و مراجعات بنیاد اظهار کرد: در یک دوره از فعالیت هاتف، نگاه سنتی جایگزین نگاه الکترونیک شد و هویت مرکز هاتف خدشهدار شد که این نگاه در دوره مدیریت حجتالاسلام و المسلمین شهیدی و نگاه نوآورانه وی به پیشرفت سازمانهای الکترونیک با احیای این مرکز با هدف تعامل با سازمانهای خارج و جامعه ایثارگری تغییر یافت. چون سازمانهای مخاطبمحور مانند بنیاد زمانی موفقتر هستند که همزمان با تحولات در خود تغییر ایجاد کنند.