جشنواره فیلم «وارش» را حمایت می‌کنیم
کد خبر: 2706276
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
حجت‌الله ایوبی:

جشنواره فیلم «وارش» را حمایت می‌کنیم

گروه هنر: رئیس سازمان سینمایی در جلسه با اعضای شورای سیاست‌گذاری هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه «وارش» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد، اعلام کرد که از این جشنواره حمایت خواهد کرد.

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران هشتمین جشنواره بین‌المللی وارش، تلاش و پشتکار دستگاه‌های اجرایی استان مازندران را ستود و اظهار کرد: مازندران تقریباً در تمام برنامه‌های فرهنگی و هنری که برگزاری کرده، میزبان شایسته‌ای بوده است و رویدادهای ملی و فراملی در مازندران به نحو احسن پیگیری و برگزار می‌شوند.

وی افزود: این‌که فیلم‌های خوبی به جشنواره راه پیدا کند و سطح کیفی جشنواره بالاتر از قبل باشد و مردم هم پای کار بیایند، جای خوشحالی دارد.

رئیس سازمان سینمایی با بیان این‌که گاهی دوستان به هزینه‌های بالای اینگونه جشنواره‌ها در حیطه سینما و کمبود برنامه و هزینه برای تولید اشاره می‌کنند، تصریح کرد: من جشنواره‌زدگی را قبول ندارم و با آن مخالف هستم. جشنواره یک آیین است و برای زنده نگه داشتن آیین‌ها باید هزینه کرد و به هنرمندان بها داد و ایجاد انگیزه کرد. اگر هزینه برای تولید کم است، باید برای تامین آن از جایی دیگر تلاش کرد.

ایوبی ادامه داد: باید جشنواره وارش را به سمت و سویی هدایت کنیم که این رویداد، هویت فرهنگی شهر میزبان محسوب شود.

وی به فضای سینماها در دهه 60 اشاره کرد و گفت: مردم در آن سال‌ها به سینماها می‌آمدند تا فیلم ببینند، زیرا در آن زمان به جز مواردی در تلویزیون، فقط سینما می‌توانست این نیاز را تامین کند. برای همین انبوهی از مردم جلوی سینماها صف می‌کشیدند و ساعت‌ها منتظر می‌ماندند تا بتوانند بلیط بخرند؛ اما امروز با انبوه دستگاه‌های تصویری و الکترونیکی و اینترنتی، دستیابی جوانان به فیلم دیگر کار دشواری نیست. در این عصر باید با بها دادن به این آیین‌ها و جشنواره‌ها موجی را که جوانان امروز بر آن سوار هستند را به سمت و سوی اصلی هدایت کرد.

ایوبی در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: مازندران جزء نوادر استان‌هایی است که بسیار خوب به هنر و هنرمند و فرهنگ اهمیت می دهد. ما هم موافقیم که وارش از جشنواره‌های مهم ملی در سازمان سینمایی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان سینمایی در پایان بیان کرد: امسال با سیاست جدید، دیگر فجر به صورت استانی برگزار نخواهد شد، مگر اینکه خود استان درخواست دهد و پای کار بیاید. ما بایدجشنواره‌های استانی را احیا و تقویت کنیم.

محمدعلی سجادی، سید‌محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، مهدی قربان‌پور، کیوان کثیریان، خسرو معصومی، علی دنیوی ساروی و افسانه منادی، از اعضای شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «وارش» هستند.

captcha