توهین به مقدسات به بهانه آزادی بیان مردود است
کد خبر: 2721455
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵
بیات:

توهین به مقدسات به بهانه آزادی بیان مردود است

گروه سیاسی: مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان با اشاره به توهین به پیامبر اکرم(ص) توسط نشریه فرانسوی «شارلی ابدو»، گفت: توهین به هر تفکر، فرد و یا گروهی، به بهانه آزادی بیان صحیح نیست و باید این نکته را مدنظر داشت که آزادی بیان در محدوده مقدسات مردود است.

حجت‎الاسلام حسن بیات، مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: توهین به پیامبر اکرم(ص) توسط نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» نشان‌دهنده برنامه‌‎ریزی مدونی است که کشورهای غربی برای دامن زدن به موج اسلام‌هراسی در جهان در دستور کار خود قرار داده‎اند.
وی بیان کرد: توهین به هر تفکر، فرد و یا گروهی، به بهانه آزادی بیان صحیح نیست و باید این نکته را مدنظر داشت که آزادی بیان در محدوده مقدسات مردود است و نباید به هیچ فردی چه در زمان حیات و چه پس از وفات او توهین کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان زنجان تصریح کرد: در این هیاهوهای رسانه‎ای غرب، مسلمانان باید مطیع امر ولایت فقیه باشند تا بدین وسیله توطئه‎های دشمنان برملا شود، بی‏تردید رهبر معظم انقلاب توطئه‎ها را رصد کرده و می‎تواند در کم‏ترین زمان ممکن خطر آنها را گوشزد کرده و مسلمانان را از آنان دور کند.

مفاهیم بشردوستانه اسلام، دشمن را به هراس انداخته است
حجت‎الاسلام بیات خاطرنشان کرد: بسیاری از گروه‌های تکفیری دست‌پروده کشورهای غربی هستند که در وهله نخست هدف از راه‎اندازی آنها کم‌رنگ کردن آرمان‏ها و ارزش‎های دین مبین اسلام در سطح جامعه جهانی بود که در ادامه پیشروی‏‌ها، اقدامات این گروه‌های تروریستی، دامن خود کشورهای غربی را هم گرفته است.
وی متذکر شد: استکبار جهانی به دلیل مفاهیم بشردوستانه دین مبین اسلام با آن مشکل داشته و همواره بیم آن را دارد که این دین مبین جهانی شود و به همین دلیل در طول تاریخ به بهانه‎های مختلف توهین به این دین مقدس آسمانی را در دستور کار خود قرار داده است.
این کارشناس مسائل مذهبی در پایان یادآور شد: ما به همه پیامبران و کتاب‎های آسمانی احترام می‎گذاریم و به خود اجازه نمی‎دهیم که دین و آئین آنان را مورد توهین قرار دهند و بالطبع از طرفداران آن ادیان در برابر توهین‌هایی که به دین اسلام می‌شود نیز چنین انتظاری داریم.

captcha