برگزاری دوره شناخت «فرقه‌های نوظهور» در پدافند هوایی اراک
کد خبر: 2736638
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹

برگزاری دوره شناخت «فرقه‌های نوظهور» در پدافند هوایی اراک

گروه اجتماعی: دوره آشنایی با گروه‌هایی تکفیری و فرقه‌های نوظهور به‌منظور بالابردن سطح آگاهی سیاسی در مرکز آموزش پدافند هوایی اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام گریوانی، مدرس حوزه علمیه قم امروز، 30 دی در دوره آشنایی با گروه‌هایی تکفیری و فرقه‌های نوظهور که در مرکز آموزش پدافند هوایی اراک برگزار شد به بیان بیاناتی پیرامون فرقه‌های نوظهور و چگونگی تشکیل آنها پرداخت.

وی افزود: خاستگاه اصلی فرقه‌های نوظهور کشورهای غربی و آسیای شرقی است و به این عرفان‌های کاذب دین‌های جدید گفته می‌شود و در صورتی می‌توان این عرفان‌های دروغین را شناخت که خود نیازمند آشنایی اولیه‌ای در مورد عرفان هستند.


گریوانی در ادامه به تفاوت‌های عرفان‌های نوظهور و عرفان‌های حقیقی پرداخت و گفت: عرفان‌های حقیقی انسان را بیش از پیش به خداوند بزرگ نزدیک می‌کند اما عرفان‌های دروغین انسان را از خدا دور می‌کند و حتی نیازمندی‌های دنیوی انسان را نیز برآورده نمی‌کنند.

مدرس حوزه علمیه قم در  پایان، یادآور شد: برخی افرادی ساده لوح در کشور زندگی می‌کنند که به این عرفان‌های دروغین گرایش پیدا کرده که این امر نیازمند اقدامات فرهنگی و تبلیغت گسترده است.

captcha