جامعه بدون شهادت با چالش مواجه می‎شود
کد خبر: 2746318
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
صدیقی:

جامعه بدون شهادت با چالش مواجه می‎شود

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت تهران گفت: مقصد اصلی و کلی از جهاد و شهادت در باب تامین امنیت عموم بشر تعریف می شود و اگر شهادت نباشد جامعه بشری با چالش مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران پنج شنبه، دوم بهمن در پنجمین یادواره شهدای کارمند که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: ضمن محکوم کردن هتاکی یکی از نشریات فرانسوی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص)، مسلمانان به هوش باشند و در همه حال اجازه بی حرمتی به بزرگان دینی را ندهند.

وی با بیان این مطلب که تمامی فتنه های روز دنیا علیه اسلام و مسلمین توسط رژیم سفاک اسرائیل ساماندهی و برنامه ریزی می شود، اظهار کرد: اسرائیل با حمایت ایادی مزدوری همچون امریکا و جوامع غرب قصد دارد تا به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کند.

حجت الاسلام صدیقی ضمن تأکید براین مهم که ولایت با خون شهدا ریشه دار شده است، برلزوم نهادینه کردن آرمان و اهداف شهدا در جامعه توصیه کرد و افزود: امروز با وجود گسترش هجمه دشمنان در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیار لازم و ضروری است که جوانان خود را ساخته و از شهدا درس استقامت و پیروزی بیاموزند.

این مقام مسئول درادامه اظهار کرد: مردم و مسئولان بدانند که موفقیت دولت و ملت ما زمانی پیروزی خواهد بود که اوامر ایشان را اجرایی کنند بنابراین تمرد از ولی فقیه تمرد از امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام صدیقی با بیان این مطلب که در کلام الهی در رابطه با مقام و جایگاه رفیع شهید آیاتی گرانبها وجود دارد، افزود: مقصد اصلی و کلی از جهاد و شهادت در باب تامین امنیت عموم بشر تعریف می شود و اگر شهادت نباشد جامعه بشری با چالش مواجه خواهد شد.

وی اضافه کرد: دنیای غرب و امریکایی امروز به واسطه جهاد و شهادت توانسته است امنیت را نه تنها برای خو بللکه برای سایر جوامع نیز رقم زند و اگر این مولفه اساسی دین مبین اسلام وجود نداشت دشمان به راحتی می توانستند انقلاب نظام و به ویژه اسلام را با خطر مواجه کنند اما به واسطه وجود این دو عامل مهم امنیت برقرار شده و زمینه رشد و توسعه اسلام نیز فراهم شده است.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه ضمن اشاره به اینکه دشمنان با توطئه افکنی و فتنه جویی اساس دین خدا را هدف گرفتند و قصد داشتند ادیان الهی را از گردونه خارج کنند، گفت: انقلاب ما به سایر ادیان الهی آبرو بخشید و به دشمنان گوشزد کرد که با دین اسلام نمی شود مبارزه کرد؛ چراکه دین و ادیان الهی زنده هستند و تا دنیا باقی است ماندگار خواهد ماند.

وی با بیان این مطلب که انقلاب ایران انقلابی کاملا دینی و منطبق با موازین دین بزرگ اسلام بوده است عنوان کرد: انقلابی که در سال 57 به پیروزی رسید انقلابی فرهنگی، معنوی، فقاهتی و عاشورایی بود آن زمان ملت برای دین قیام کردند و ثمره قیام خویش در سال های پس از انقلاب اقتدار و عزت ملی است که در میادین بین المللی به منصه ظهور رسانده شد.

امام جمعه موقت تهران ضمن توصیه بر زنده نگاه داشتن آرمان های نهادینه شده در انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، ابراز کرد: ملت شهیدپروز ایران حاضر نیستند به هر قیمتی پای میز مذاکره با دولتی که بر مقدسات اسلامی توهین می کند بنشینند  به تفاهم برسد؛ چراکه دولت فرانسه در برابر این اقدام بی شرمانه واکنشی نشان نداده است؛ بنابراین دولت به هوش باشند و اجازه ندهند تا خون هایی که برای ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی بر زمین ریخته شده است پایمال شود.

وی، حفظ پایگاه های فرهنگی و دینی را بسیار لازم و ضروری خواند و با بیان اگر نبود دفاع جانانه جان برکفان عاشقان شهادت پایگاه ها معنوی نظام همه منهدم می شدند، اضافه کرد: آل سعود و آل خلیفه که دم از اسلام و پایبندی به اصول اسلامی میزنند به واسطه اینکه گوش به فرمان اوامر مزدوران آمریکایی و غربی هستند دنبال الحاد بوده و از فرامین الهی همچون برقرار عدالت اجتماعی، داشتن مکارم اخلاقی صحیح فاصله گرفتند.

حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگر از سخنان خویش اکثریت شهدا را تربیت بافتگان مکتب عاشورا و مساجد معرفی کرد و افزود: تمامی افرادی که در این مکتب رشد یافته و تربیت شدند هر کجا روند به اصول و اسلوب دینی و مقدسات شریعت اسلامی پایبند هستند و ذره ای اهمال در انجام وظیفه آنان به چشم نمی خورد.

وی بابیان این مطلب که شهدا با عقیده رفته و جان خویش را در طبق اخلاص گذاردند، اظهار کرد: جوانان امروز باید درس ایثار و شهادت را از رزمندگان آن دوران آموخته و با اطاعت محض از فرامن رهبر فرزانه انقلاب اجازه ندهند به اسلام و چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ذره ای ضربه وارد شود.

حجت الاسلام صدیقی درادامه افزود: امروز جنک اقتصادی و فرهنگی است و دشمن می خواهد دین ما را از ما بگیرد دشمن اژدهای خطرناکی است که نمی توان با ان کنار آمد؛ بنابراین باید عزت و اقتدار را حفظ کنیم و اگر این کار را نکنیم فتنه به پا می شود؛ ازاین رو یکی از آثار برکات شهادت برچیده شدن سفره فتنه دشمنان است.

امام جمعه موقت تهران در پایان، یادآور شد: ملت ایران با پیروی از ولی فقیه هرگز به هیچ مسئولی از مملکت اجازه عقب گرد را نخواهند داد و افرادی که تفکر عقب گرد را از پیشرفت و توسعه کشور دارند افرادی هستند که تربیت شده فرهنگ و مکتب امام راحل نیستند و در رفاه زندگی کرده و خانواده‌هایشان در خارج از کشور زندگی می کنند، به عبارتی آنها از جنس مردم نیستند.

captcha