محفل شعر «فجر المقاومه» در بصره برگزار می‌شود
کد خبر: 2869469
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

محفل شعر «فجر المقاومه» در بصره برگزار می‌شود

گروه ادب: دومین محفل خارجی جشنواره بین‌المللی شعر فجر عصر امروز، ۳۰ بهمن‌ماه با عنوان «فجر المقاومه» در شهر بصره عراق برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دومین محفل بین‌المللی شعرخوانی جشنواره شعر فجر با همکاری کنسولگری ایران در بصره و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق، در شهر بصره برگزار می‌شود.

در این محفل که به دبیری سیدمرتضی آل‌کثیر برگزار می‌شود، سیدجاسم پژوهنده، قاسم بن رشید، سید شبیر محسنی حسین‌پور، عبدالسلام جاسمی زرگانی، عباس حزباوی، علی یاری، فاضل محسنی، سیداحمد نادمی، افشین علاء، سیدفرج منصوری، فاضل مجدمی‌مقدم، به همراه تعدادی از شعرای عراقی به شعر‌خوانی خواهند پرداخت.

محفل شهر بصره، دومین محفل از سری محافل شعرخوانی در جشنواره بین‌المللی شعر فجر است که در خارج از کشور برگزار می‌شود و نخستین محفل بین‌المللی شعرخوانی شعر فجر پیشتر در شهر کابل، در کشور افغانستان و به دبیری محمدحسین جعفریان برگزار شد که این جلسه شعرخوانی با استقبال خوب شاعران افغانی روبرو شد.

گفتنی است، پیش از این در هیچ یک از ادوار گذشته شاعران ایرانی در جشنواره فجر برای شعرخوانی به کشورهای دیگر اعزام نشده بودند.

captcha