کد خبر: 2880288
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
امروز؛

دومین جشنواره تئاتر مساجد میناب آغاز به‌کار می‌کند

گروه اجتماعی: دومین جشنواره تئاتر مساجد شهرستان میناب عصر امروز، 3 اسفند در فرهنگسرای شهید بهشتی این شهر آغاز به‌کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حبیب‌الله ناصری، مدیر کانون تخصصی تئاتر استان هرمزگان و مدیر مسئول کانون فرهنگی ـ هنری سجادیه میناب روز گذشته، 2 اسفند در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب، دفاع مقدس، مسجد، سیره اهل بیت(ع‌)، قصص قرآنی و آسیب‌های اجتماعی از موضوعات آثار راه‌یافته به مرحله شهرستانی جشنواره تئاتر مساجد است.
وی افزود: پس از پایان مهلت فراخوان، 31 اثر از کانون‌های فرهنگی ـ هنری شهرستان میناب به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از بازبینی 10 اثر در بخش خیابانی به‌صورت مستقیم به مرحله استانی راه یافتند.
مدیر مسئول کانون فرهنگی ـ هنری سجادیه ادامه داد: 12 اثر در بخش صحنه ای نیز مجوز حضور به مرحله نهایی دومین جشنواره تئاتر شهرستانی را کسب کردند.
ناصری با بیان اینکه دومین جشنواره تئاتر مساجد شهرستان میناب از دوم تا چهارم اسفند برگزار می‌شود، عنوان کرد: این جشنواره از ساعت 15 امروز آغاز و در اولین روز شش اثر به روی صحنه می‌رود.
وی اضافه کرد: ‌سوم اسفند نیز شش اثر در فرهنگسرای شهید بهشتی میناب به روی صحنه می‌رود.
مدیر کانون تخصصی تئاتر استان هرمزگان بیان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره ساعت 18:30 روز دوشنبه، چهارم اسفند با حضور مسئولان، هنرمندان، اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری و علاقه‌مندان به هنر نمایش برگزار می‌شود.
وی گفت: پنج اثر برتر مرحله شهرستانی به مرحله استانی تئاتر مساجد هرمزگان که در اوایل سال آینده و به میزبانی شهرستان میناب برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
به گفته ناصری‌، در حاشیه برگزاری این جشنواره، نمایشگاه تخصصی تئاتر نیز گشایش می‌یابد و بیش از 100 جلد کتاب با 100 موضوع مختلف به‌صورت امانی در اختیار هنرمندان مسجدی قرار می‌گیرد.
به گزارش ایکنا، دومین جشنواره تئاتر مساجد شهرستان میناب به همت کانون تخصصی تئاتر استان هرمزگان و با همکاری دفتر کانون‌های فرهنگی ـ هنری شهرستان میناب برگزار می‌شود.

captcha