مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی در هرمزگان به کار خود پایان داد
کد خبر: 2885759
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
در بخش پسر‌ان؛

مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی در هرمزگان به کار خود پایان داد

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان استان هرمزگان در بخش پسران با معرفی نفرات برتر در شهرستان رودان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، احمد مهرانی، معاون پرورشی ـ فرهنگی اداره‌کل آموزش و پررورش استان هرمزگان روز گذشته، 3 بهمن در مراسم با اشاره به جایگاه، شأن و منزلت قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع‌)، گفت: رمز موفقیت در تمامی امور دینی، اجتماعی، ملی، تحصیلی و هر آنچه که به اهداف متعالی انسان وابسته است، عمل کردن به قرآن و پیروی از عترت است.
‌مهرانی در ادامه افزود: دین مبین اسلام نقشه سعادت دنیوی و اخروی انسان است و راه رسیدن به این مهم از دو بال قرآن و عترت سرچشمه می‌گیرد و با رضایت خداوند رحمان، نجات بشر از شر وسوسه‌های دنیوی همراه خواهد شد.
وی با تبریک کسب رتبه‌های برتر مسابقات به دانش‌آموزان، هدف از برگزاری مسابقات قرآن و عترت را عمل به آنچه قرآن فرموده و عترت پیرو آن بوده‌اند، برشمرد.
مهرانی ادامه داد: تبلیغ و ترویج دین اسلام و همچنین امر به معروف و نهی از منکر از جمله مواردی است که به صراحت به مؤمنین گوشزد شده است.
معاون پرورشی ـ فرهنگی آموزش و پرورش استان هرمزگان اضافه کرد: تزکیه و خودسازی نسخه شفا‌بخش الهی است که بشر در سایه قرآن و عترت به آن دست خواهد یافت.
وی افزود: امروز دانش‌آموزان با بهره‌گیری از این نسخه الهی در محضر قرآن و عترت موفق به کسب رتبه‌های برتر سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان استان شدند.
مدیر آموزش و پرورش رودان نیز به بیان تلاش‌های فرهنگیان در روند برگزاری مسابقات پرداخت و از تلاش‌های کمیته‌های برگزاری سی و دومین دوره مسابقات استانی قرآن و عترت و همچنین حمایت‌های مسئولان استانی قدردانی کرد.
در پایان این مراسم از دانش‌آموزان برتر مسابقات تقدیر و شهرستان میناب با 14 رتبه اول تا سومی و در مجموع با 63 امتیاز اول شد، رودان با 15 رتبه اول تا سوم و مجموع 60 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و ناحیه یک بندرعباس با هفت رتبه اول تا سومی و 30 امتیاز حائز رتبه سوم شد.
به گزارش ایکنا، سی و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه مدارس استان در سه رشته مداحی، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه با شرکت 300 شرکت‌کننده برگزار شد.
بر پایه این گزارش، در ادامه سی و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان استان صبح پنجشنبه، هفتم اسفندماه 264 نفر از دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه اول و دوم در دو رشته صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در این شهرستان باهم رقابت می‌کنند.

captcha