کد خبر: 2887066
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

شور نیکوکاری؛ حضوری از جنس احسان فاطمی

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت​های مردمی کمیته امداد امام(ره) خوزستان با اشاره به همزمانی جشن نیکوکاری با ایام فاطمیه گفت: امسال این مراسم با عنوان شور فاطمی برگزار می‌شود.

محمدرضا علی​پور معاون توسعه مشارکت​های مردمی کمیته امداد امام(ره) خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه برنامه اصلی جشن نیکوکاری در سه روز آخر برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال جشن​های احسان و نیکوکاری به‌دلیل مصادف شدن با ایام فاطمیه(س) به شور نیکوکاری تغییر نام داده است که 13 اسفند در 4 هزار مدرسه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین شور نیکوکاری پنجشنبه، 14 اسفند در مکان​های پررفت و آمد شهرها و روستاها و روز جمعه، 15 اسفند در مصلاها برگزار می‌شود.

علی​پور ادامه داد: علاوه بر پایگاه‌های دریافت کمک‌های مردمی، شماره حساب 4444 بانک ملی شعبه مرکزی اهواز برای دریافت کمک‌های نقدی نیکوکاران استان خوزستان در شور نیکوکاری کمیته امداد امام(ره) در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود کمک‌های مردمی دریافت‌شده تا پیش از 28 اسفند به دست نیازمندان برسد؛ ادامه داد: کار ویژه کمیته امداد، ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد است که حرکتی مردمی در سراسر کشور است.

معاون توسعه مشارکت​های مردمی کمیته امداد امام(ره) خوزستان با اشاره به اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده در هر منطقه، صرف نیازمندان همان منطقه خواهد شد؛ تصریح کرد: در حال حاضر 40 هزار یتیم نیازمند در استان خوزستان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

captcha