برگزاری مسابقات قرآن نقش به‌سزایی در ترویج فرهنگ قرآنی ایفا می‌کند
کد خبر: 2910950
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
داوود امیرحقیان تأکید کرد:

برگزاری مسابقات قرآن نقش به‌سزایی در ترویج فرهنگ قرآنی ایفا می‌کند

کانون خبرنگاران نبأ/ سیدمحمد حسینی: عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم نقش به‌سزایی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ایفا می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، داوود امیرحقیان، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در گفت‌وگو با ستاد خبری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، افزود: برای دستیابی به زندگی متعالی و برتر ضروری است قرآن در سرلوحه برنامه‌های زندگی مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: قرآن کریم امانتی است که از پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) به مسلمانان به ارث رسیده و باید نسبت به حفظ، نگهداری و ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآنی در جامعه کوشا باشیم.

امیرحقیان با تأکید بر شناخت بیشتر از قرآن، گفت: نباید فقط به روخوانی و گوش دادن به تلاوت قرآن کریم اکتفا کرد بلکه باید همراه با قرائت بر درک بیشتر از مفاهیم و بهره‌مندی از آن در زندگی روزمره تأکید داشت.

وی با بیان اینکه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم فرصت مغتنمی است تا فضای معنوی بیش از پیش در جامعه حاکم شود، ادامه داد: باید از حضور چهره‌های برجسته قرآن در تبریز به نحو احسنت در جهت ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی بهره‌مند شویم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: ضروری است آموزش‌های قرآنی از همان سنین پایین‌تر و از مهد کودک‌ها و مدارس آغاز شود.

captcha