انجام ۷۰۰۰ دیدار با خانواده شهدا/ ترویج فرهنگ شهادت یک کار جهادی است
کد خبر: 2946969
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
روشنی بیان کرد:

انجام ۷۰۰۰ دیدار با خانواده شهدا/ ترویج فرهنگ شهادت یک کار جهادی است

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید لرستان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یک کار جهادی بیان کرد و گفت: امسال هفت هزار دیدار مسئولان با خانواده‌های شهدا انجام می‌شود که به‌مناسبت روز شهید اعضای شورای اداری هر کدام با پنج خانواده شهید دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مراد روشنی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، ظهر امروز یکشنبه، 17 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که در گلزار شهدای شهر خرم‌آباد برگزار شد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران با محوریت دو رکن اساسی فعالیت می‌کند یکی از ارکان فعالیت آن موضوع خدمت‌رسانی است که رهبر معظم انقلاب آن‌را فراتر از خدمت می‌دانند و در این رابطه فرموده است «کار بنیاد شهید سپاسگزاری است».

وی افزود: سرلوحه وظیفه‌های بنیاد شهید، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک کار جهادی است و کار اشاعه این فرهنگ، هم‌وزن کار شهیدان است.

روشنی ادامه داد: در کل کشور 230 هزار شهید، 505 هزار جانباز و 42 هزار آزاده سرافراز داریم که استان لرستان شش هزار و 314 شهید و سه و شش دهم شهدای کشور و یک و نیم برابر نورم کشور است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان این‌که برنامه محوری ما به‌مناسبت روز شهید، میثاق با شهیدان است که روز پنجشنبه، 21 اسفندماه جاری از ساعت 14 در گلزار شهدای خرم‌آباد با تقدیم گلدان گل به مزار شهدا اجرا می‌شود.

روشنی گفت: امسال هفت هزار دیدار مسئولان با خانواده‌های شهدا داریم که در ایام روز شهید تمام اعضای شورای اداری باید هر کدام با پنج خانواده معظم شهدا دیدار کنند.

ساماندهی 316 مزار شهید در لرستان

وی بیان کرد: همایش خانوادگی میثاق با شهدا روز جمعه، 22 اسفند‌ماه ساعت 7:30 از میدان شهدا به مقصد گلزار شهدا برگزار می‌شود. همچنین، برگزاری دعای کمیل با مشارکت سپاه ابوالفضل(ع) و هیئت رزمندگان، مسابقات قرآنی فرزندان شهدا، یادواره شهدای آماد و پشتیبانی نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید به‌مناسبت روز شهید است.

روشنی گفت: ما در سال‌ جاری 316 مزار شهید را ساماندهی کردیم کمااینکه در دانشگاه آزاد خرم‌آباد پارک شهدا با نام شش هزار و 300 شهید لرستان ایجاد شده و مجتمع فرهنگی ورزشی بنیاد شهید تا قبل از تابستان 94 افتتاح خواهد شد.

captcha