مصوبات شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها اجرایی می‌شود
کد خبر: 2953213
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
ابراهیم‌زاده:

مصوبات شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها اجرایی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ دبیر شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با اشاره به اجرایی نشدن برخی مصوبات این شورا در گذشته از اجرای آنها در سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، یکی از مصوبات شسصت و دومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها که اوایل امسال برگزار شد، بحث تشکیل «شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها» در استان‌ها بود. در این مصوبه مقرر شد تا در استان‌‌های مختلف کشور شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها جهت پیگیری فعالیت‌ها تشکیل شود.
اما با گذشت چندین ماه از این مصوبه و نیز نزدیک شدن به پایان سال، چنین مصوبه‌ای اجرایی نشد، برای چند و چون اجرایی شدن یا نشدن این مصوبه گفت‌وگوی کوتاهی با مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌‌ها صورت گرفته است.

شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها شکل نگرفته
حجت‌الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم‌زاده در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه تاکنون شورایی با عنوان شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها در استان‌ها تشکیل نشده است، گفت:‌ با این حال، شورایی را با عنوان «شورای قرآنی دانشگاه» در استان‌‌ها تشکیل داده‌ایم.

شورای قرآنی دانشگاه و تفاوت کارکرد با شورای هماهنگی استانی
وی در پاسخ به سؤالی در مورد تفاوت و کارکرد این دو شورا، افزود:‌ تقریباً فعالیت‌های این دو شورا یک چیز است که همان پیگیری فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها در استان‌های مختلف خواهد بود. اما تاکنون شورایی با عنوان شورای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها تشکیل نشده است.
ابراهیم‌زاده با بیان اینکه این تصمیم قبل از ورود وی به نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها اتخاذ شده است، تصریح کرد: روز گذشته جلسه شورای مشورتی قرآنی که به عنوان بازوی مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها فعالیت‌ می‌کند، برگزار و در آن جلسه مقرر شد تا مصوبات گذشته شورا که اجرا نشده است احصاء شود.

مصوبات اجرا نشده در گذشته اجرایی خواهد شد
مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: با احصاء شدن مصوبات اجرا نشده در گذشته، در اولین جلسه شورای مشورتی قرآن و عترت دانشگاه‌ها که بعد از تعطیلات عید نوروز برگزار می‌شود، مصوبات اجرا نشده مطرح و در مورد اجرایی شدن آنها تصمیم‌گیری شود.

دلایل اجرایی نشدن برخی مصوبات
وی با تأکید بر اینکه مصوبات گذشته این شورا باید اجرایی می‌شد، در مورد دلایل اجرایی نشدن برخی مصوبات گفت: با توجه به تغییرات مدیریتی که صورت می‌گیرد، رسیدن به برخی هماهنگی‌ها که به صورت سیستمی از بین می‌رود نیاز به زمان دارد بنابر این به مرور زمان این مصوبات بر زمین مانده اجرایی خواهد شد.

گسترش فعالیت‌های دبیرخانه شورا
ابراهیم‌زاده در ادامه به گسترش فعالیت دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها اشاره و بیان کرد‌: این امر تصویب شده است، قبلاً و با وجود حضور شورای هماهنگی، فعالیت‌ها به صورت پراکنده صورت می‌گرفت، اما تصمیم گرفته شد تا برنامه‌ها به صورت منسجم انجام بگیرد و این کار از طریق گسترش فعالیت دبیرخانه صورت خواهد گرفت.
مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در پایان یادآور شد: در حال حاضر این دبیرخانه فعالیت‌های خاص خود را انجام می‌دهد اما گسترش فعالیت‌های آن از سال آینده کلید خواهد خورد.

captcha